از سوی نمایندگان مجلس صورت گرفت؛

تصویب یک فوریت طرح تعیین تکلیف استخدامی دانشگاه‌های غیردولتی

در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی یک فوریت طرح تعیین تکلیف قانون حاکم بر امور استخدامی دانشگاه‌های غیردولتی و دانشگاه آزاد اسلامی به تصویب رسید.
کد خبر: ۳۲۰۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷ - 28November 2018

تصویب طرح تعیین تکلیف استخدامی دانشگاه‌های غیردولتیبه گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی (چهارشنبه 7 آذر ماه) با ۱۲۸ رأی موافق، ۳۵ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۲ نماینده حاضر در جلسه علنی یک فوریت طرح تعیین تکلیف قانون حاکم بر امور استخدامی دانشگاههای غیر دولتی و دانشگاه آزاد اسلامی را تصویب کردند.

علی مطهری که ریاست جلسه را بر عهده داشت پس از تصویب طرح مذکور اظهار داشت که این طرح جهت بررسی به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع می شود.

گفتنی است، در مقدمه این طرح آمده است که یکی از مسائل مهم و مبتلابه در حقوق کار و حقوق اداری، تعیین قانون حاکم بر روابط استخدامی کارکنان شاغل در دانشگاه های غیر دولتی و دانشگاه آزاد اسلامی است.

به موجب بند «ح» ماده ۱۲ اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی، تصویب مصوبات مربوط به اعضای هیئت علمی و کارکنان اداری دانشگاه و تعرفه حقوق و دستمزد و مزایا در قالب مقررات و در سطحی پائین تر از قانون برعهده هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی گذاشته شده و از این رو طبق اصل سلسله مراتب قوانین و مقررات، لازم است این مقررات در چارچوب و ذیل قوانین موضوعه به تصویب برسد.

همچنین در ماده واحده طرح تعیین تکلیف قانون حاکم بر امور استخدامی دانشگاه های غیر دولتی و دانشگاه آزاد اسلامی، آمده که کلیه مصوبات و تصمیمات هیئت امنای دانشگاه ها حسب مورد در هیئت عمومی و شعب دیوان عدالت اداری قابل شکایت و رسیدگی است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار