روایتی از زندگی یک جانباز جنگ تحمیلی؛

مستند «زمین می‌لرزد» رونمایی شد

مستند «زمین می‌لرزد» که روایتی از زندگی شهید «ابراهیم خلیلی» از جانبازان دفاع مقدس و از بسیجیان لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) تهران بود، رونمایی شد.
کد خبر: ۳۲۱۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸ - 28November 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، مراسم رونمایی از مستند «زمین می‌لرزد» با حضور جانشین سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران صبح امروز در پادگان ولی عصر برگزار شد.

مستند «زمین می‌لرزد» که روایتی از زندگی شهید «ابراهیم خلیلی» از جانبازان دفاع مقدس و از بسیجیان لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) تهران بود که در عملیات مستشاری برای دفاع از حریم اهل بیت (ع) در شرق حلب به دست تروریست‌های تکفیری به شهادت رسیده بود، با حضور خانواده شهید و جمعی از سرداران سپاه در پادگان، ولی عصر تهران رونمایی شد.

در این مراسم سردار صابری جانشین سپاه محمد رسول الله (ص) در سخنانی با بیان اهمیت پرداختن به موضوع شهدا در تولید آثار هنری اظهار داشت: تمامی افرادی که در این محفل حضور دارند به گونه‌ای انتخاب شده‌اند و میزبان اصلی آن‌ها شهید ابراهیم خلیلی است که برشی از زندگی‌اش در قالب مستند «زمین می‌لرزد» به تصویر کشیده شده است.

وی گفت: شهید ابراهیم خلیلی مسئول تخریب لشکر ۲۷ در کشور سوریه بود که در جریان حضور مستشاری در این کشور به شهادت رسید. او فرزند شهید بود. همچنین با وجود جانباز بودن به کشور سوریه رفت و ادای تکلیف کرد در نهایت به شهادت رسید. او به گفته همرزمانش اهل نماز شب بود و در نهایت به آرزوی خود که شهادت بود، رسید.

جانشین سپاه محمد رسول الله (ص) در پایان سخنانش یادآور شد: هر یک از ما به عنوان نیروی نظامی چه در زمان جنگ تحمیلی و چه در موقعیت‌های دیگر، در شرایط شهادت یا حادثه قرار گرفته‌ایم، اما عمرمان به دنیا بوده است، اما امروز کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که یاد خاطره شهدا را زنده نگه داریم.

در بخش دیگر این مراسم محمد جواد رحیمی کارگردان مستند «زمین می‌لرزد» در سخنانی اظهار داشت: مأموریت ساخت مستندی درباره جنگ سوریه از سوی خانه مستند و به سفارش سازمان هنری رسانه‌ای اوج به ما ابلاغ شد. بر همین اساس قرار شد دو مستند در سوریه بسازیم، اما حضور ما تحت تاثیر شهادت شهید حججی و ابراهیم خلیلی قرار گرفت.

وی ادامه داد: ما پیش از این هیچ شناختی از شهید ابراهیم خلیلی نداشتم از سوی دیگر به مدت چهار روز در محاصره قرار گرفتیم. در آنجا به ما گفته بودند حالا که نمی‌توانید کاری انجام دهید مستندی در رابطه با شهید خلیلی بسازید. حقیقتش، چون تحقیقی نکرده بودم پذیرش این پیشنهاد برایم دشوار بود، اما در معذوریت قرار گرفتم و به منطقه‌ای که او به شهادت رسیده بود رفتیم. بی‌هوا به میدان مینی قدم گذاشته بودم که یکی از تخریبچیان توصیه کرد سر جایم بمانم و خودش کار خنثی سازی را انجام داد هنگامی که به مقر بازگشیتم اینترنت گوشی‌ام را روشن کردم. در آنجا همسرم پیام داده بود که خواب دیدم در خانه نشسته‌ایم مردی پشت در آمده بود و پاکت پولی را داد تو بالا آمدی و در حین این که پول‌هارا شمارش می‌کردی گفتی بچه‌ها را کربلا ببریم.

رحیمی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش برای ساخت مستند زمین می‌لرزد صادقانه بود و تاثیرش را در زندگی شخصی‌ام مشاهده کردم.

در پایان این مراسم از عوامل مستند زندگی شهید ابراهیم خلیلی به عنوان مستند «زمین می‌لرزد» و خانواده او تقدیر شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار