نماینده نیروی دریایی استان مرکزی درگفت و گو با دفاع پرس:

دشمن از دستاورد‌های ما در اوج تحریم حیرت‌زده شده است/ ساخت زیردریایی یعنی توان و علم بالا

ناخدا سوم «محمد عباسی» گفت: دشمن از دستاورد‌های ما در نیروی دریایی ارتش با توجه به تحریم‌های فراوان، به شدت حیرت زده شده است.
کد خبر: ۳۲۱۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸ - 28November 2018

دشمن از دست آورد های ما حیرت زده شده استناخدا سوم «محمد عباسی» نماینده نیروی دریایی در استان مرکزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع پرس در اراک، ضمن تبریک روز نیروی دریایی به همه مردم ایران، اظهار داشت: هفتم آذرماه یادآور عملیات پیروزمندانه‌ای است که طی آن نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ضمن انهدام اسکله‌های نفتی «البکر» و «الامیه»، چندین ناو جنگی و هواپیمای دشمن را به قعر دریا فرستاد که به یُمن ایثار و جانفشانی پرسنل دریادل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مصاف با دشمن بعثی عراق در عملیات «مروارید» به ثبت رسیده است.

وی افزود: در سپیده‌دم هفتم آذر‌ماه سال ۱۳۵۹ قهرمانان نیروی دریایی ارتش درسی تلخ به مزدوران دریایی عراق دادند به‌طوری که در لحظات اولیه عملیات «مروارید» دلاوران دریایی ایران توانستند هفت ناوچه مدرن و اژدرافکن عراق موسوم به «اوزا» را در حوالی سکو‌های نفتی «البکر» و «الامیه» که جنبه اقتصادی مهمی برای دولت عراق داشت را به قعر دریا بفرستد.

ناخدا سوم «محمد عباسی» ادامه داد: همچنین در ادامه این عملیات، چند فروند دیگر از ناو‌ها و قایق‌های دشمن توسط ناو همیشه قهرمان «پیکان» نابود شدند و تعدادی از هلی‌کوپتر‌های دشمن نیز که مشغول پشتیبانی از ناو‌های خود بودند ساقط شدند و سکو‌های نفتی «البکر» و «الامیه» نیز به دست نیرو‌های ایران افتاد.

وی تصریح کرد: قهرمانان ناوچه «پیکان» همچنین در حوالی محل اصلی درگیری توانست ۲ فروند هلی‌کوپتر و یک فروند هواپیمای میگ عراقی را در دریا سرنگون کنند که به این ترتیب صادرات و واردات عراق که از طریق این بنادر انجام می‌شد مختل شد.

نماینده نیروی دریایی ارتش در استان مرکزی ادامه داد: سرانجام بعد از ساعت‌ها نبرد بی‌امان، هنگام ظهر روز هفتم آذر‌ماه سال ۱۳۵۹، در حالی که دلاوران نیروی دریایی آخرین گلوله‌های خود را به سوی دشمن نشانه می‌رفتند، ناوچه همیشه قهرمان «پیکان» مورد اصابت چند موشک قرار گرفت و با پرسنل شجاع خود در شمال خلیج فارس و در دل آب‌های نیلگون خلیج فارس جای گرفت.

وی با بیان این‌که شهید «دشتی ساسانی» یکی از شهدای این ناوچه است، خاطرنشان کرد: وی در شهر اراک متولد شد و برای استان مرکزی یک افتخار است؛ با این حال قهرمانان عملیات موفق و پیروز «مروارید» چنان ضربات محکمی بر پیکره نیروی دریایی دشمن وارد کردند که امید فتح جبهه دریا را در مغز «صدام» و سردمداران بعثی رژیم عراق به نا امیدی تبدیل کرد.

ناخدا سوم «محمد عباسی» همچنین در تشریح نقش نیروی دریایی ارتش در هشت سال دفاع مقدس، گفت: کلیه عملیات‌های نیروی دریایی ارتش در هشت سال دفاع مقدس به تعداد ۲۵ عملیات می‌رسد که در فاصله زمانی سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۷ انجام شد و توسط قرارگاه‌ها و پایگاه‌های رزمی واقع در بوشهر، بندرعباس، جزیره خارک، خرمشهر، آبادان و بندر امام خمینی (ره) طرح‌ریزی و هدایت می‌شدند.

وی با بیان این‌که پیامبر اعظم (ص) فرمودند که شهادت در دریا ۲ برابر شهادت در خشکی ثواب دارد، ادامه داد: مزار بسیاری از شهدای نیروی دریایی ارتش همان دریاست و پیکر این عزیزان به دست خانواده‌های‌شان نرسیده و جاویدالاثر ماند و خانواده‌های‌شان مزاری ندارند که بر سر آن رفته و با شهیدشان درد دل کنند.

نماینده نیروی دریایی ارتش در استان مرکزی در ادامه با اشاره به دست‌آورد‌های نیرویی دریایی ارتش، تصریح کرد: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، استکبار جهایی کشور ما را مورد تحریم قرار داد و حتی از دادن تجهیزات خریداری شده ما هم جلوگیری می‌کرد، اما با تدابیر امام خمینی (ره) که فرمودند: «به تجهیزات خود عمر انقلابی بدهید»، ما در دفاع مقدس سعی کردیم تا با نگه‌داری صحیح، عمر تجهیزات خود را بالا ببریم و در کنار آن با همکاری صنایع و دانشگاه‌ها توانستیم تجهیزات‌مان را بازسازی و به‌روزرسانی کنیم و حتی به دست‌آورد‌های جدید در زمینه ساخت دست پیدا کنیم و در زمینه‌های سطحی و زیرسطحی و نیز ساخت و تعمیر زیردریایی به موفقیت‌های خوبی دست یابیم.

وی تأکید کرد: هر کشوری که بتواند زیردریایی بسازد یعنی از توان و علم بالایی برخوردار است، چون زیردریایی تکنولوژی پیشرفته و تجهیزات فراوانی دارد که به یُمن وجود عزیزان‌مان در کارخانجات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که با عشق و علاقه و ایثار مشغول به فعالیت هستند، ما این تجهیزات مهم را می‌سازیم.

ناخدا سوم «محمد عباسی» خاطرنشان کرد: از جمله دیگر دستاورد‌های ما ناوشکن «جماران» است و همین‌طور ناوشکن «سهند» که به تازگی به نیروی دریایی الحاق شد که دشمن از این دستاورد‌های ما با توجه به تحریم‌های فراوان به‌شدت حیرت زده شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار