امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دبیر جشنواره مقاومت و رییس سازمان سینمایی سوریه

محمد خزاعی دبیر جشنواره مقاومت با مراد شاهین رییس سازمان سینمایی سوریه تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.
کد خبر: ۳۲۱۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۰ - 28November 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دبیر جشنواره مقاومت و رییس سازمان سینمایی سوریه با حضور محمد خزاعی دبیر جشنواره فیلم مقاومت، آقای حبیبی رییس بنیاد روایت فتح و رییس شورای سیاستگذاری جشنواره، آقای صابری مدیر عامل انجمن سینمای دفاع مقدس، مراد شاهین رییس سازمان سینمایی سوریه، عوض قدور بازیگر کارگردان و منتقد سوری در هتل آزادی برگزار شد.

در ابتدای نشست محمد خزاعی ضمن خوشامدگویی به مهمانان این دوره از جشنواره با بیان این که سطح کیفی آثار سینمای سوریه نسبت به دوره‌های پیش افزایش یافته است گفت: خوشحالیم که حضور پررنگ سینمای سوریه را در این دوره از جشنواره می‌بینیم و من از نزدیک از سال‌های قبل آشنایی با سینمای سوریه و آثارشان را داشتم، چون کار اصلی من تهیه کنندگی سینما است و تهیه کننده فیلم سینمایی به وقت شام نیز بودم که در سوریه نمایش داده شد. او در ادامه اظهار داشت: تمایل فیلم سازان سوریه به سمت موضوع مقاومت بسیار حائز اهمیت است. جشنواره فیلم مقاومت یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های سینمای ایران است که ۳۵ ساله سابقه برگزاری دارد. تقریبا در بررسی‌های که ما انجام دادیم جشنواره‌های با این مضمون بسیار کم است و دلیلش این است که عده‌ای از رسانه‌ها دوست ندارند چنین مضمونی زیاد دیده شود. همان طور که اجازه ندادند وقایع جنگ تحمیلی ۸ ساله کشور ما برای مردم دنیا تصویر درست داشته باشد، این اتفاق در یمن و سوریه، لبنان و هرجایی که مهد مقاومت است نیز افتاد. وی افزود: امروز ما یک جبهه فرهنگی مشترک هستیم که منحصر به لبنان سوریه و عراق نمی‌شود، اگر اتفاقات خوبی در بین فیلم سازان دنیا بیفتد، به عنوان واژه بیداری فرهنگی از آن یاد می‌کنیم که توجه جدی به مضامین مقاومت و جریان ضد صهیونیستی دارد و شاید می‌خواستند این صدا‌ها خاموش بماند که امروز در فضای رسانه در حال رفع شدن است، دبیر جشنواره مقاومت عنوان داشت: چنین جشنواره‌های محفل چنین فیلم سازانی است و خوشحال هستیم که حضور داشتید و محفل ما را کامل کردید. ما معمولا هفته‌های فیلم مقاومت داریم که بعد از جشنواره برگزار می‌شود که ۱۲ آذر در لبنان اولین هفته فیلم افتتاح می‌شود. پس از آن برنامه ریزی کرده تا این هفته فیلم را در سوریه و عراق داشته باشیم. در ادامه این نشست مراد شاهین بیان داشت: از دعوت شما به جشنواره مقاومت تشکر میکنم، و خوشحالم که در این جشنواره سینمای روسیه حضور پر رنگی دارد. وی افزود: به دلیل روابط خوب و نزدیک میان ایران و سوریه حضور کشور سوریه در این جشنواره طبیعی است و مثل این روابط را در دنیا نداریم. وی خاطر نشان کرد: سینمای ایران نقش بزرگی در بیداری و فرهنگ سازی در این منطقه را دارد و سینمای ایران پیشرو است و حرف اول را می‌زند و دارای تجربه‌های زیادی است که تمایل داریم از آن استفاده کنیم و ما هم پخش کننده این تجربه‌ها باشیم و پیام خود را برسانیم که همان تربیت کردن یک نسل مقاوم است که در این مکان و این حیطه‌های فرهنگی اجتماعی کار کنند و بتوانیم زندگی سالم و بهتری برای خود بسازیم.

او عنوان کرد: امیدوارم این همکاری‌ها ادامه داشته باشد و پیام مقاومت را از طریق سینما برسانیم و کار‌هایی نیز در سوریه انجام داده شود که در حیطه مقاومت روی سینما سوریه شود. مراد شاهین گفت: ما از طریق این همکاری‌ها می‌توانیم پیام خود را به آزادی خواه‌های جهان برسانیم. او در پایان بیان داشت: امیدوارم حاصل کار‌ها اجرایی باشد که اگر انجام داده شود پیشرفت‌هایی در حیطه سینمای مقاومت و تولید فیلم‌های جهانی برای مقاومت داشته باشیم که پیام خود را به جهان برسانیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها