در نشست خبری 2 فیلم بخش بین‌الملل جشنواره مقاومت مطرح شد؛

نارضایتی مردم اروپا از حمایت دولت‌هایشان از عربستان/ سینمای جهان باید درباره جنگ علیه ایران فیلم بسازد

نشست خبری دو فیلم بخش بین‌الملل پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت با حضور کارگردان فیلم «۲۸ سرباز پانفیلو» و تهیه کننده مستند «یمن، کودکان و جنگ» در سینما فلسطین برگزار شد.
کد خبر: ۳۲۱۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷ - 28November 2018

مردم اروپا از حمایت دولت‌هایشان از عربستان راضی نیستند/ سینمای جهان باید درباره جنگ علیه ایران فیلم بسازدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، نشست خبری فیلم «۲۸ سرباز پانفیلو» و مستند «یمن: کودکان و جنگ» که در بخش مسابقه بین‌الملل پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم «مقاومت» حضور دارند، شامگاه چهارشنبه ۷ آذر ماه در سینما فلسطین  برگزار شد.

در این نشست «کیم دروزینین» کارگردان فیلم «۲۸ سرباز پانفیلو» و آلن میس تهیه کننده «یمن: کودکان و جنگ» حضور داشتند.

میس در سخنانی گفت: من به جای خدیجه سلامی کارگردان این اثر در این جا هستم در حالی که ایشان یکی از بهترین مستندسازان جهان است و توانست این مستند را بسازد.

سپس کیم دروزینین گفت: «۲۸ سرباز پانفیلو» پیشتر در بسیاری از فستیوال ها به نمایش درآمده بود اما این جشنواره چیز دیگری است.

میس درباره شرایط ساخت مستندش گفت: دلیل ساخت این مستند این بود که ما می خواستیم نشان دهیم یمنی ها با وجود جنگ توانستند به زندگی ادامه دهند از همین رو دوربین را با سه کودک همراه کردیم و این سه کودک از مردم کشور خود سوال می کردند که چطور به زندگی خود ادامه می دهند در حالی که هر روز سعودی ها در این کشور بمب افکنی می کنند.

این تهیه کننده با اشاره به اینکه قرار است سال آینده یک نسخه سینمایی از جنگ یمن بسازند، اظهار کرد: در این مستند می بینید دختری پدرش را از دست داده یا فردی تمام خانواده اش کشته شده است.

میس با اشاره به مستند «یمن: کودکان و جنگ» ادامه داد: اگر این مستند را می بینید مردم یمن موافق انصارالله و مخالف حکومت عربستان هستند. ما هیچ اعمال نظری در این مستند نداشتیم فقط دوربین با سه کودک یمنی همراه می شود و مردم نظر می دهند.

این تهیه کننده عنوان کرد: از طریق خدیجه سلامی که یک مستندساز خوب است، توانستیم این مستند را بسازیم و ارتباط دیگری برای ساخت این اثر نداشتیم.

وی با بیان بیان اینکه این اثر در استرالیا، کره، ژاپنو سایر کشورها اکران شده، توضیح داد: این اثر در فرانسه 10 میلیون بیننده داشته و مردم به این نتیجه رسیده اند که جنگ اشتباه است به ویژه سیاستمداران فرانسه به این نتیجه رسیده اند فروش سلاح به عربستان غلط است و باید این کار را متوقف کنند.

در بخش دیگر از این نشست کیم دروزینین درباره اینکه برخی می گویند فیلم «۲۸ سرباز پانفیلو» افسانه است، بیان کرد: آمریکایی ها می‌خواهند بگویند پیروز جنگ جهانی دوم هستند اما باید بگویم شوروی در جنگ جهانی دوم ۲۵ میلیون کشته و زخمی داد باید توجه داشت که چنین قیمت زیادی را شوروی برای برقراری صلح پرداخت کرد. حافظه ما نیاز دارد تا ما یک قهرمان سازی کنیم چون این اتفاق تا مدت های طولانی در ذهن ما باقی می ماند. ۲۸ سرباز پانفیلو کار قهرمانانه ای کردند که که باید در ذهن مخاطب باقی بماند و اگر شما فیلم را ببینید تمام زوایا برای شما روشن می شود.

کیم دروزینین درباره جنگی که در سوریه اتفاق افتاده و لزوم ساخت فیلم درباره آن گفت: درباره این نزاع فیلم هنری کاملی ساخته نشده ولی تعداد زیادی فیلم مستند ساخته شده و بسیاری از خبرنگاران ما در آنجا مستقر هستند.

سپس میس درباره فروش سلاح توسط فرانسه به عربستان عنوان کرد: فرانسه همچنان به عربستان سلاح می فروشد ولی یک سری کشورهای غربی مثل کانادا، بلژیک و ... این کار را متوقف کرده اند و ممکن است یک روز هم فرانسه این کار را بکند. درباره مردم فرانسه هم ۷۴ درصد مردم فرانسه از دولت خواسته اند فروش سلاح را به عربستان متوقف کنند.

در ادامه کارگردان فیلم « ۲۸ سرباز پانفیلو» گفت: این فیلم به سه زبان دیگر دوبله شده است و سناریو در سال ۲۰۰۹ نوشته شد و چهار سال ما به دنبال منبع مالی بودیم و وقتی کاملا مایوس شده بودیم به کمک های مردمی رو آوردیم. در مجموع از جانب کمک های مردمی توانستیم پانصد هزار دلار منابع مالی جذب کنیم. بقیه هزینه فیلم را دولت روسیه، قزاقستان و سرمایه گذاران خصوصی دادند و در نهایت در اکران داخلی به سوددهی رسید.

در بخش دیگر از این نشست میس درباره نیامدن خدیجه سلامی به این جشنواره گفت: این خانم در حال حاضر مشغول فیلمبرداری فیلم های خود است و نتوانست به این جشنواره بیاید.

میس درباره کارهای لازم برای ساخت یک اثر خوب گفت: اگر دیگر کشورها می خواهند درباره یمن فیلم بسازند باید خوب تحقیق و شرایطی را فراهم کنند که اثرشان در دیگر کشورها به نمایش دربیاید.

در ادامه کارگردان «۲۸ سرباز پانفیلو» درباره اینکه ممکن است برخی بگویند فیلم را سفارشی ساخته است، عنوان کرد: همه جا آدم هایی هستند که از هیچ چیزی خوششان نمی آید و فقط می‌توانند دیگران را مورد انتقاد قرار دهند و تهمت بزنند.

سپس میس درباره تبلیغ منفی که درباره ایران در سطح جهان وجود دارد، عنوان کرد: متاسفانه به دلیل تبلیغ منفی که علیه ایران صورت گرفته کشورهای غربی فیلمی درباره جنگ تحمیلی علیه ایران نساخته اند. به نظرم برای ساخت فیلمی درباره مقاومت ایران می توان هزینه کرد ضمن اینکه جشنواره فیلم مقاومت یکی از راه های موثر برای ساخت فیلمی درباره جنگ ایران از سوی سایر کشورهاست.

انتهای پیام/ 121

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار