اختصاصی/ دریادار رستگاری به دفاع پرس خبر داد؛

نصب سامانه شلیک موشک زیرسطح به سطح در زیردریایی مدل ۹۵۵ کلاس غدیر

رییس سازمان صنایع دریایی از نصب سامانه شلیک موشک زیرسطح به سطح در زیردریایی مدل ۹۵۵ کلاس غدیر خبر داد.
کد خبر: ۳۲۱۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶ - 29November 2018

نصب سامانه شلیک موشک زیرسطح به سطح/ ۲۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی با ساخت زیردریایی بومیامیر دریادار «امیر رستگاری» رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، با اشاره به جزئیات زیر دریایی مدل ۹۵۵، اظهار داشت: این زیردریایی کلاس غدیر، زیردریایی کاملا بومی است که از سامانه کنترل آتش پیشرفته، سامانه طراحی ناوبری سه بعدی، سامانه بهینه سازی پریسکوپ، سامانه یکپارچه سوناری، سامانه راداری و سامانه مدیریت نبرد، برخوردار است.

وی افزود: ورق فولادی بومی، سامانه شلیک موشک زیرسطح به سطح، سامانه بومی رانش موتور اصلی، باتری های بومی زیردریایی و انواع مکانیسم های هیدرولیکی ازجمله مواردی است که در این زیردریایی بکار گرفته شده است.

رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع همچنین به ساخت انواع الکتروموتورها، پمپ ها و کمپرسورها توسط متخصصان داخلی و بکارگیری آن‌ها در این زیرسطحی اشاره کرد.

امیر رستگاری با اشاره به مهمترین دستاوردهای این پروژه گفت: ساخت این دستاوردهای بومی در حوزه زیرسطحی موجب افزایش قدرت دفاعی و بازدارندگی نیروی دریایی، ورود به عرصه طراحی و ساخت، بهینه سازی و اورهال زیردریایی های سبک، متوسط و سنگین، تقویت روحیه خودباوری و خود اتکایی در تلاشگر عرصه علم و صنعت دریایی کشور، کسب دانش فنی ساخت سامانه ها، می شود.

وی افزود: امروز در حوزه ساخت، تجهیز و بهینه سازی انواع مختلف زیردریایی ها، صرفه جویی ارزی بالغ بر ۲۰ میلیون دلار انجام شده و ضمن آن سبب ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در سطح کشور، حصول دانش در حوزه سخت افزار و نرم افزار و تربیت نیروی انسانی متخصص را در پی داشته است.

انتهای پیام/ ۲۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار