دریادار خانزادی:

ایران به قدرت دریایی بزرگ با ظرفیت اقیانوسی تبدیل می‌شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: جمهوری اسلامی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب به یک قدرت بزرگ با ظرفیت اقیانوسی تبدیل خواهد شد.
کد خبر: ۳۲۱۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱ - 29November 2018

ایران به قدرت دریایی بزرگ با ظرفیت اقیانوسی تبدیل می شودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار «حسین خانزادی» در مراسم الحاق زیردریایی های کلاس غدیر، با اشاره به تحریم های ظالمانه ای که دشمنان علیه نظام مستقل جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف بویژه در حوزه نظامی اعمال کرده اند، اظهار داشت: این تحریم ها ظلم بزرگی به ملت ایران بود، اما ملت ایران زیر بار این تحریم ها رشد کرد و امروز اگر صحبت از الحاق زیردریایی به عنوان یک فناوری بسیار پیچیده می کنیم، بیانگر توانمندی و به فعلیت رسیدن دانش متخصصان ما است.

وی با بیان اینکه ساخت زیردریایی امروز در رأس دانش علوم نظامی قرار دارد، افزود: اگر ملتی توانست به طور مستقل و بدون اتکا به قدرتهای بزرگ، تجهیزات خود را بسازد در دریا حضوری موثر پیدا کند معنایش این است که به سطح بسیار بالایی از قدرت، دانش و فناوری رسیده است.

دریادار خانزادی با اشاره به روند رو به رشد نداجا در حوزه ساخت و تعمیر و بهینه سازی تجهیزات، عنوان کرد: دهه دوم انقلاب اسلامی هوشمندانه صرف دستیابی به سطحی از دانش و فناوری شد که کلیدهای اصلی ساخت تجهیزات دفاعی را در دهه سوم مهیا کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش خاطرنشان کرد: دهه سوم انقلاب را در مجموعه نیروی دریایی باید دهه سوم را دهه آغاز سازندگی در حوزه تسلیحات و تجهیزات پیچیده راهبری دریایی عنوان کرد، چراکه کار ساخت شناورهای توپ دار، ساخت ناوهای موشک انداز و زیردریایی های کلاس غدیر همگی در دهه سوم انقلاب کلید خورد.

وی با تاکید بر اینکه ناوشکن جماران مولود هم افزایی نیروهای مسلح بویژه ارتش، سازمان صنایع دریایی و مراکز دانشگاهی و صنعتی بود، افزود: این ناوشکن بعد از یک تلاش ۱۲ ساله به دست مبارک مقام معظم رهبری به ناوگان دریایی کشور ملحق شد. در شرایطی که بسیاری از کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای باور نداشتند که جمهوری اسلامی به این سطح از توانمندی دست یافته باشد.

دریادار خانزادی افزود: دشمن باور نمی کرد که ایران اسلامی با وجود این همه تحریم ها بتواند ناوشکنی بسازد که قابلیت حمل بالگرد و قابلیت پرتاب موشک داشته باشد و همچنین بتواند در عرصه های راهبردی اقیانوسی و اقتصاد آبی حضور معنادار پیدا کند.

وی ادامه داد: اعزام پی در پی ناوشکن جمهوری اسلامی ایران به منطقه خلیج عدن برای مقابله با پدیده شوم دزدی دریایی این موضوع را ثابت کرد، که نیروی دریایی قدرت لازم را جهت دفاع از منافع کشور در خطوط مواصلاتی دارد.

فرمانده نداجا گفت: امروز در آستانه سالگرد سانحه ای که برای ناوشکن دماوند اتفاق افتاد، قرار داریم و این نوید را می دهیم که ناوشکنی که ساخت آن ۱۲ سال به طول انجامیده بود را امروز توانسته ایم به نقطه ورود به آب و بازگشت مجدد به عملیات بازگرداندیم.

وی افزود: بحمدالله کار ساخت و عملیاتی شدن ناوشکن دماوند در دریای خزر با همت همکاران بنده در نیروی دریایی ارتش و اراده و توانمندی که در مجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نهادینه شده است، در طول ۱۸ ماه به پایان خواهد رسید.

امیر خانزادی گفت: ما در هفته آینده و ماههای پس از آن شاهد الحاق مجموعه ای از ناوشکن های کلاس موج در سطح نیروی دریایی خواهیم بود.

وی اضافه کرد: ناو جمهوری اسلامی ایران با نام سهند که ان شالله هفته آینده به ناوگان نیروی دریایی ملحق می شود ظرفیت بزرگی است که بسیار پیشرفته تر از آن چیزی است که تاکنون در جماران و دماوند تجربه کردیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: بلافاصه در یک بازه ۶ الی ۷ ماهه الحاق ناوشکن دنا را توسط سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع خواهیم داشت. و اوایل بهمن سال جاری شاهد الحاق نسل جدیدی از زیردریایی بسیار پیشرفته خواهیم بود که افتخار می کنیم صفر تاصد آن در داخل تولید شده است.

دریادار خانزادی گفت: دشمن بداند این زیردریایی ها قطعا برای کسانی که فکر تجاوز به مرزهای جمهوری اسلامی را دارند یک غافلگیری بزرگی محسوب می شود.

وی خطاب به کشورهای دوست و برادر منطقه گفت: پیشرفت های عظیم دفاعی جمهوری اسلامی در منطقه چیزی را جز دست یابی به امنیت جمعی نشانه نرفته است و آنهایی که در مسیر این امنیت جمعی قرار می گیرند حتما از این ظرفیت بزرگ بهره مند خواهند شد و کسانیکه در صف استکبار جهانی و کسانی که تلاش می کنند تا امنیت مطلوب در منطقه را با تهدید مواجه کنند، بدانند که قدرت بسیار مستحکمی شبانه روزی در منطقه حضور دارد و اجازه نخواهد داد که کانون ناامنی در منطقه شکل گیرد.

دریادار خانزادی در پایان گفت: ما باور داریم که در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی، جمهوری اسلامی ایران، به نفع ملت ایران و کشورهای منطقه و در راستای امنیت جهانی قطعا به یک قدرت دریایی بزرگ با ظرفیت اقیانوسی تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار