سرلشگر بسیجی دکتر فیروزآبادی:

سپاه نباشد کشور نیز نخواهد بود/ تاکید فرمانده کل قوا بر اجرای طرح تحول و تعالی سپاه

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه اگر این سپاه نباشد کشور نیز نخواهد بود، افزود: امروزه سپاه دارای 5 نیروی مقتدر، 35 سپاه استانی و 6 قرارگاه آماده به کار است که این یک توانمندی عظیم و دشمن شکن محسوب می شود.
کد خبر: ۳۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۵ - 16September 2013

سپاه نباشد کشور نیز نخواهد بود/ تاکید فرمانده کل قوا بر اجرای طرح تحول و تعالی سپاه

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سرلشکر بسیجی دکتر سید حسن فیروزآبادی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بیستمین مجمع سراسری فرماندهان و مسئولین سپاه که امروز دوشنبه در مجموعه فرهنگی ولایت برگزار شد، گفت: امروز می خواهم در مورد طرح تحول و تعالی در سپاه صحبت کنم. مهمترین مشکل ما در راه تعالی سپاه این است که گفتمان تعالی در سپاه ریشه نگرفته است، دلیرمردان ما در هشت سال دفاع مقدس، استقلال، آزادی و حاکمیت جمهوری اسلامی را تضمین و بیمه کردند، حضور سپاه امروزه باعث اقتدار ملی است.

وی با بیان اینکه امام (ره) فرمودند اگر سپاه نبود کشور نبود، ادامه داد: این جمله جزو استراتژی های اصلی نظام اسلامی است، اگر این سپاه نباشد، این کشور نخواهد بود. امروز سپاه دارای 5 نیروی مقتدر، 35 سپاه استانی و 6 قرارگاه آماده به کار است. این یک توانمندی عظیم و دشمن شکن است ولی نباید غرور ما را بگیرد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: غرور یعنی اینکه آدم تصور کند به جایی رسیده که دیگر خدا با او کاری نخواهد داشت، این در اصل یک سقوط است.
 
سرلشکر فیروزآبادی با طرح این پرسش که چرا طرح تحول و تعالی در سپاه مهم است، افزود: در پایان جنگ سیاست های کارگزاران در دولت هاشمی و در دولت خاتمی و غفلت نخبگان سپاه را نیز تحت تاثیر قرار داد ولی دلسوزان در این سراشیبی بیدار شدند و فریاد برآوردند برای جلوگیری از رشد موریانه غفلت در سپاه که در این راه برادر سردار جعفری خدمتی که به سپاه کرد این بود که مرکز راهبردی سپاه را به اینجا رسانید، این یعنی پیدا کردن درد؛ تشخیص درد کار بسیار  بزرگی است.
 
وی در ادامه به طرح تحول و تعالی اشاره کرد و گفت: طرح تحول در گام اول در استان زنجان شروع شد و در این زمینه طرح راهبردی سردار جعفری مبنا قرار گرفت و رسالت، دکترین و ساماندهی بعد از تصویب حضرت آقا به سپاه ابلاغ شد.
 
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اجرای طرح تحول توسط سردار جعفری را گام دوم طرح تحول و تعالی سپاه دانست و ادامه داد: همه باید در سپاه دغدغه پیشرفت طرح تحول و تعالی داشته باشند. کار طرح تحول را نباید بی نتیجه گذاشت. ستاد کل باید فرمانده کل قوا را حمایت کند تا این طرح تا پایان سال به نتیجه برسد.
 
عضو شورای عالی امنیت ملی افزود: زیرساخت های فکری و عملی طرح تحول، طرح و برنامه اجرای طرح تحول و دستاوردها و پیامدهای طرح تحول باید مورد کالبدشکافی قرار بگیرد. همه تلاشی که من دارم این است که طرح تحول و تعالی در سپاه یک شعار نباشد که بر روی تابلو بنویسند بلکه به صورت عملی انجام شود.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار