تکریم استاندار خوزستان از خانواده شهیدان فریسات

استاندار خوزستان از خانواده شهیدان خلف، صباح و کاظم فریسات دیدار کرد و درگذشت مادر این سه شهید بزرگوار را تسلیت گفت.
کد خبر: ۳۲۱۲۰۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۷ - 29November 2018

به گزارش دفاع پرس از اهواز، «غلامرضا شریعتی» استاندار خوزستان از خانواده شهیدان خلف، صباح و کاظم فریسات دیدار کرد و درگذشت  مادر این سه شهید گرانقدر دوران مقدس را تسلیت گفت و با قرائت فاتحه یاد آن بانوی صبور و بزرگوار را گرامی داشت. 

مادر بزرگوار شهیدان فریسات هفته گذشته دارفانی را وداع گفت و به سه فرزند شهیدش پیوست.

خاطر نشان می شود؛ شهید«صباح فریسات» فرزند چبریت، در نهم آذر ۱۳۳۳ در دشت آزادگان به دنیا آمد. وی در جوانی به عنوان کارگر در شرکت توانیر خوزستان مشغول به کار شد. همان زمان ازدواج کرد و ثمره این ازدواج دو فرزند پسر است. پس از سقوط رژیم صدام در سال ۱۳۸۲ خبر شهادت صباح توسط عوامل رژیم بعث اعلام و توسط مسئولان ایرانی تایید شد.

شهید«خلف فریسات» فرزند چبریت، در روز پنجم مرداد ۱۳۴۰ در دشت آزادگان به دنیا آمد. وی در جریان یورش ارتش بعثی صدام به سوسنگرد، در روز بیست و پنجم مهر ماه ۱۳۵۹ به شهادت رسید.

شهید«کاظم فریسات» فرزند چبریت، روز دوم تیر ماه ۱۳۳۹ در دشت آزادگان به دنیا امد. وی در روز بیست و سوم تیر ماه ۱۳۶۰ در امیدیه به شهادت رسید و در گلزار شهدای امیدیه به خاک سپرده شد.

گفتنی است؛ مادرانی که چند شهید را تقدیم انقلاب کرده اند از جمله «حاجیه خانم فریسات» که از زنان مومنه، صبور، انقلابی بود و سه فرزند را در زمان و مکان مختلف تقدیم جامعه کرد، نقش مهمی در حماسه مردمی دفاع مقدس و استواری فرهنگ پایداری در کشور داشتند و در نوع خود یک حماسه جهانی کم نظیر را ایجاد کردند و همه ایرانیان با نگاهی همراه با حس قدردانی و احترام عمیق به این زنان بزرگ می نگرند و تجلیل از این مادران را بزرگداشت فرهنگ پایداری می دانند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار