سردار کارگر:

پیام شهدا برای ما مبارزه با استکبار جهانی است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: پیام شهدا برای ما مبارزه با استکبار جهانی است.
کد خبر: ۳۲۱۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲ - 08December 2018

پیام شهیدان اطلاعت از امام است**** ویرایش شد.سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌ پرس در همدان اظهار داشت: یکی از وظایف امروز ما که مقام معظم رهبری فرموده‌اند این است که صدای شهیدان را بشنویم و پیام شهیدان برای ما این است که باید ایستادگی و مقاومت داشته باشیم و به دنبال ارزش‌ها باشیم.

سردار کارگر ادامه داد: ما وقتی زندگی‌‌نامه شهدا را مطالعه می‌کنیم می‌بینیم که از همه چیز خود گذشته‌اند تا نظام مقدس اسلامی باقی بماند.

وی افزود: یکی از پیام‌های شهدا اطاعت از رهبری است و بارها شنیده‌ایم که همه شهدا در لحظه شهادت به دوستان خود سفارش می‌کردند که سلام ما را به امام خمینی برسانید.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: شهدا به ما گفته‌اند که از امام تبعیت داشته باشید و امروز امام ما مقام معظم رهبری است.

سردار کارگر با اشاره به اینکه دیگر پیام شهدا برای ما مبارزه با استکبار جهانی است، گفت: ایستادگی ما در مقابل تهدید‌ها و تحریم‌هاست و ما از اول انقلاب تحریم شده‌ایم و تحریم ها کار دیروز و امروز نیست.

وی عنوان کرد: روزی که دست‌مان خالی بود، رژیم بعثی صدام با همه همکارانش همچون آمریکا را شکست دادیم، امروز که شکر خدا قدرتمند هستیم و تکیه گاه کشور‌های منطقه‌ایم و به کشورمان افتخار می‌کنیم.

وی ادامه داد: باید وحدت را در داخل کشور حفظ کنیم که اگر این وحدت حفظ شود و دست در دست هم داشته باشیم مشخص است که پیام شهیدان را شنیده‌ ایم و به آن عمل کرده ایم.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: استان همدان در دفاع مقدس جایگاه ویژه داشته و امروز هم در حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس جایگاه ویژه‌ای دارد.

سردار کارگر عنوان کرد: استان همدان بیش از 8 هزار شهید و 20 هزار جانباز تقدیم انقلاب کرده که با توجه به جمعیت آن زمان نشان دهنده این است که در انقلاب و دفاع مقدس پیش قدم و پیشتاز بوده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: امروز شاهد این هستیم که همدان در بحث مدافعین حرم هم شاخص و پیشتاز است که گل سرسبد مدافعین حرم سردار شهید «حسین همدانی» است که من افتخار می‌‌کنم که با این مرد بزرگ همکار و دوست بودم.

سردار کارگر ادامه داد: همدان شهیدانی چون صوفی، چیت سازیان، خوش لفظ، همدانی و 8 هزار شهیدی دارد که می توان به عنوان الگو آنها را در نظر گرفت و از هر کدام یک فیلم ساخت و یا کتاب نوشت.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه رزمندگان همدانی همیشه در صحنه بودند و نقش زیادی از آنان دیده شده بود، اضافه کرد: بچه های همدان نه فقط در لشکر انصارالحسین (ع) بلکه حتی در لشکرهای دیگر به ویژه در لشکر محمدرسول الله (ص) در تهران نیز حضور خوب و قابل توجهی داشتند.

سردار کارگر ادامه داد: اولین موزه دفاع مقدس به این سبک در همدان ساخته شد که حتی موزه تهران هم با الگوگیری و تقلید از همدان بوده، ولی در ابعاد بزرگتر پس همدان جایگاه ویژه‌‌ای دارد.

وی با اشاره به تقریظ‌ های مقام معظم رهبری بر کتاب های دفاع مقدس گفت: در تقریظ های مقام معظم رهبری بر کتاب‌های دفاع مقدس هم مشخص است که همدان فعال بوده و هست چرا که چندین جلد از آن‌ها از کتب این استان است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: مردم همدان امروز هم در صحنه هستند که تصدیق این حرف حضور با شکوه در مراسم تشییع شهید همدانی بود که ثابت کردند هنوز هم برای دفاع مقدس و شهادت ارزش قائل‌اند چرا که از هر زبانی، قومی، اقشار، صنف و با هر تفکری همه حضور داشتند.

کارگر گفت: ما در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان جایگاه ویژه قایل هستیم.

وی با بیان اینکه طی 20 سال، ما 700جلد کتاب را تا سال 94 چاپ کرده بودیم، خاطرنشان کرد: در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در طی دو نیم سال بیش از 2 هزار جلد کتاب چاپ شده است.

سردار کارگر بیان داشت: سال گذشته 10 موزه دفاع مقدس افتتاح شد و ان‌شاءالله امسال در دهه فجر امسال هم 6 موزه دفاع مقدس در 6 استان افتتاح خواهد شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد: مقام معظم رهبری مطالبه ای که از مجموعه ما داشتند این بود که تولیدات حفظ آثار باید 100 برابر شود، لذا باید به آن توجه داشته باشیم و تلاش کنیم.

کارگر بیان داشت: افرادی مانند برادر «میرزا سلگی» جانباز گرانقدر و راوی کتاب آب هرگز نمی‌میرد که مورد توجه و تقدیر از رهبر بوده برای ما اسوه‌اند و شهدای مدافع حرم امروز هم نشان می‌دهند که نسل امروز هم دفاع مقدس را الگو خود قرار داده‌اند.

این مسئول در پایان متذکر شد: استان همدان در همه ابعاد از دفاع مقدس تا حفظ آثار و نشر ارزش‌ها برای دیگر استان ها الگو بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار