مدیر کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد؛

ضرورت آشنایی با سبک زندگی شهدا

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با بیان اینکه آشنایی با سبک زندگی شهدا لازمه حرکت در مسیر آنهاست، مطالعه کتاب­‌های سیره شهدا و عمل به آن را ضروری دانست.
کد خبر: ۳۲۱۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶ - 30November 2018

ضرورت آشنایی با سبک زندگی شهدابه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، همزمان با سالگرد عملیات «طریق‌­القدس» یادواره فرماندهان و شهدای این عملیات با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «اکبر نجاتی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس و خانواده‌های معظم شهدا پنجشنبه شب در مسجد امیرالمومنین (ع) مشهد برگزار شد.

سردار نجاتی در این مراسم با بازخوانی این عملیات اظهار داشت: اجرای عملیات «طریق القدس» بعد از فرار بنی­‌صدر در سال 1360 باعث شد تا مدیریت جنگ به دست تفکر بسیجی و تفکر امام بیافتد.

وی افزود: اگر حضور مردم در دفاع مقدس نبود، دشمن قطعاً یک هفته‌ای ایران را اشغال می­‌کرد. آن روز بنا بر تکلیف، عده‌­ای به جبهه رفتند و از اسلام و نوامیس اسلام دفاع کردند و به شهادت رسیدند. آنها نزد خدا روزی می­‌خورند و از عطایی که به آنها شده است، خوشحال هستند.

سردار نجاتی با بیان اینکه مردم و شهدا به فرمان حضرت امام (ره) به تلکیف خود عمل کردند، گفت: امروز تکلیف ما این است که همانند شهدا در راه دفاع از اسلام تلاش و مجاهدت کنیم. امروز بسیجی ما باید به دنبال پیاده‌سازی سیره شهدا در زندگی فردی و اجتماعی خود باشد.

این مسئول تأکید کرد: اگر ما به دنبال آن هستیم که یادواره شهدا برگزار کنیم، باید با سیره شهدا آشنا شویم؛ شهدایی که عزت و آبروی امروز ایران اسلامی ثمره خون آنهاست.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: اگر امروز جهان اسلام امید پیدا کرده است، اگر لبنان آزاد شده و در ممالک اسلامی همچون سوریه، فلسطین و یمن بارقه­‌های امید دیده می­‌شود، نتیجه استقامت و پایمردی مردم ما است که برای مسلمانان جهان اسلام الگو شده­‌اند.

سردار نجاتی با تأکید بر اینکه ما باید همیشه شهدا را الگوی خود قرار دهیم، ادامه داد: شهدای ما در دفاع از اسلام، عاشورا و کربلا را الگوی خود قرار دادند.

این مسئول در پایان گفت: لازمه حرکت در مسیر شهدا، آشنایی با سبک زندگی آنها است؛ لذا این ضرورت وجود دارد که هرچه بیشتر کتاب­‌های سیره شهدا را مطالعه و به آن عمل کنید تا زمینه ظهور حضرت بقیه الله (عج) فراهم شود. همان‌طور که خداوند شهدا را به خاطر عمل­‌شان انتخاب کرد، ما نیز باید با الگو قرار دادن سیره شهدا طوری زندگی کنیم که خداوند ما را برای سربازی امام زمان (عج) انتخاب کند.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار