معرفی کتاب؛

کتاب «مردان آسمانی»، یادنامه شهدای ورزشکار استان لرستان

کتاب «مردان آسمانی» روایت‌گر زندگی شهدای ورزشکار لرستانی و گلچینی از وصیت‌نامه آن‌هاست که انتشارات «پراکنده» در سال ۱۳۹۶ آن را چاپ و منتشر کرده است.
کد خبر: ۳۲۱۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۰ - 10December 2018

«مردان آسمانی» یادنامۀ شهدای ورزشکار استان لرستانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس ازخرم‌آباد، شهدا، هم پهلوان بودند و هم قهرمان. پهلوانانی که بر سر نفس خویش امیر بودند و قهرمانانی که گوی سبقت را از مدارج دنیوی ربودند، ولی تنها چیزی که آرامشان می‌کرد، دیدار با ذات اقدس خداوند منان بود.

استان لرستان از دیرباز، سرزمین یلان دلاوری بوده است که همواره سدّی بر تاخت و تاز‌های چپاول‌گران و مانعی در مقابل زیاده‌گویی‌ها و زیاده‌خواهانی که سودای دست یازیدن به این قلمرو مقدس را داشته‌اند. دفاع مقدس، خود سندی گواه و روشن بر این مدعاست.

کتاب «مردان آسمانی» روایت‌گر زندگی‌نامه و وصیت‌نامه شهدای ورزشکار استان لرستان است که به قلم «محمدتقی عزیزیان» و به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان، سازمان بسیج ورزشکاران سپاه حضرت ابوالفضل (ع) تهیه و تدوین شده و انتشارات «پراکنده» در سال ۱۳۹۶ آن را چاپ و منتشر کرده است.

در قسمتی از این کتاب آمده است:

شهید «حجت‌الله غفاری» در سفر آخری که می‌خواست به جبهه برود، هنگام خداحافظی همه بچه‌ها و خواهر و برادرهایش را در آغوش گرفت، جز برادر بزرگش را که در خواب بود و «حجت» دلش نیامد او را از خواب بیدار کند، به همین دلیل آن قدر منتظر ماند تا او از خواب بیدار شد و بعد او را محکم در آغوش گرفت.

آن روز حالت عجیبی به همه به‌خصوص «حجت» دست داده بود. همه احساس می‌کردیم «حجت» هرگز بر نمی‌گردد. خودش نیز به ما گفت: «ممکن است من شهید شوم اگر من را ندیدید حلالم کنید».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار