امیر اخگر:

کارکنان نداجا تا پای جان از کشور و منافع آن دفاع می‌کنند

یکی از فرماندهان پیشکسوت نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه مزار شهدای نیروی دریایی ارتش به وسعت خلیج همیشه فارس است، گفت: کارکنان نداجا به ملت ایران اطمینان می‌دهند که تا پای جان همانند همرزمان شهید خود در عملیات مروارید، از کشور و منافع آن دفاع می‌کنند.
کد خبر: ۳۲۱۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱ - 30November 2018

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار دوم «علی‌اکبر اخگر» از فرماندهان پیشکسوت نیروی دریایی به مناسبت هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع نمازگزاران و مسجد الغدیر یافت آباد و بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج شهید حسن زمانی با اشاره به مقاومت 34 روزه مردم و تکاوران این نیرو در خرمشهر اظهار داشت: با شروع تجاوز سراسری رژیم بعث عراق به مرز‌های کشورمان یک گروهان تکاور دریایی که از قبل با درخواست استاندار وقت خوزستان در خرمشهر مستقر بود، بلافاصله به شلمچه اعزام و با حمله به منطقه تجمع عناصری از لشکر 3 زرهی عراق در حوالی پل نو، موجب هلاکت تعداد زیادی از نیرو‌ها و انهدام تعدادی از تانک و خودرو‌های دشمن شد.

مزار شهدای نیروی دریایی ارتش به وسعت خلیج همیشه فارس است

این فرمانده پیشکسوت نداجا افزود: البته در این دفاع جانانه علاوه بر تکاوران نیروی دریایی، دانشجویان دانشگاه افسری امام علی (ع) و رزمندگان مردمی با تجهیزات سبک استقامت کردند و توانستند مدت 34 روز در برابر تجاوز دشمن تا دندان مسلح مقاومت کنند.

وی با اشاره به نقش نیروی دریایی در اسکورت کشتی‌های تجاری ادامه داد: ایران اولین کشوری بود که عملیات اسکورت در دریا را با استفاده از نیروی دریایی ارتش و در جهت تامین مایحتاج روزانه مردم انجام داد و هزار کشتی تجاری را در طول جنگ تحمیلی اسکورت کرد و در کمال سلامت به مقصد رساند که این روند تا امروز نیز ادامه داشته و در کنار آن با پدیده شوم دزدی دریایی نیز مقابله کرده است.

امیر اخگر اضافه کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران علاوه بر اسکورت کشتی‌های داخلی، کشتی‌های سایر کشور‌ها را نیز انجام و حتی برخی از کشتی‌های ربوده شده مثل کشتی باری چین را از چنگال دزدان نجات داده است. به گونه‌ای که در این تلاش و مجاهدت اقتصادی، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ضمن تاکید بر نقش این نیرو یکی از مهمترین اثرات عملیات‌های نیروی دریایی ارتش را سالم نگه داشتن چرخه اقتصادی کشور عنوان کردند.

وی به آمادگی نیروی دریایی برای مقابله با هرگونه تهدید در دریا اشاره کرد و گفت: کارکنان نیروی دریایی با نصب العین قراردادن شعار «راه ما راه حسین (ع) است» به عنوان شعار و محور عمل خود، به همه ملت اطمینان می‌دهند که لحظه‌ای از آرمان‌ها و اهداف نظام اسلامی عقب ننشسته و تا پای جان همانند همرزمان شهید خود در عملیات مروارید که خلیج فارس را مزار همیشگی خود انتخاب کرده‌اند، از کشور و منافع آن دفاع می‌کنند.

مزار شهدای نیروی دریایی ارتش به وسعت خلیج همیشه فارس است

در ادامه این مراسم با اجرای مسابقه حضور به نفرات برتر هدایایی به رسم یادبود اهدا شد.

گفتنی است در پایان، امیر اخگر ضمن دیدار با خانواده شهید محمدرضا احمدی از دانشجویان بسیجی، بسیج را عامل پیروزی عملیات‌های موفق در طول هشت سال دفاع مقدس دانست و از خانواده شهید با اهدای لوح یادبود از طرف نیروی دریایی ارتش قدردانی کرد.

مزار شهدای نیروی دریایی ارتش به وسعت خلیج همیشه فارس است

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار