یک گروه عراقی:

همه ملت عراق در کنار ایران هستند/دور کردن عراق از ایران خدمت به رژیم صهیونیستی است

سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق تاکید کرد حمایت‌های ایران از عراق سبب شده تا تمام قشر‌های مردم عراق هم اکنون در کنار ایران باشند و از این کشور در برابر تحریم‌های آمریکا حمایت کنند.
کد خبر: ۳۲۱۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱ - 30November 2018

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، محمد محیی سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق تاکید کرد حمایت‌های ایران از کشور عراق سبب شد تا تمام طیف‌های این ملت به حمایت از ایران در برابر تحریم‌های آمریکا بپردازند.

سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق به شبکه المیادین گفت:کمک و حمایت ایران از کشور عراق در واقع تمام قشر‌های ملت را واداشت تا در کنار ایران علیه تحریم‌ها بایستند، زیرا دور شدن عراق از ایران خدمت به رژیم صهیونیستی و زیان اقتصادی بزرگی برای عراق خواهد بود. ‎

محیی افزود: تجاوز شب گذشته رژیم صهیونیستی به سوریه برای ارزیابی و سنجش حجم پاسخ به این تجاوز بود، طرح‌ها و توطئه‌ها علیه سوریه، هدف قرار دادن محور مقاومت و قطع ارتباط و کمک رسانی به آن را دنبال می‌کند.

وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی تنها با حزب الله رویارویی نمی‌کند، بلکه با تمام محور مقاومت روبرو است. ‎

سخنگوی گردان‌های حزب الله در ادامه گفت‌وگو با المیادین اظهار داشت: آمریکا پس از تأثیرگذاری محوری که ایران برای شکست داعش رهبری کرد، محدود کردن نفوذ ایران را در اولویت کار خود قرار داده است.

محیی تصریح کرد گروهک تکفیری و تروریستی داعش ممکن نیست بدون حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی به فعالیت تروریستی خود ادامه دهد و بازگشت این گروهک تروریستی تهدیدی برای آمریکا محسوب نمی‌شود؛ هدف آمریکا از بازگشت این گروهک تروریستی، در واقع رخنه به مرز‌های عراق و ایران و برهم زدن اوضاع امنیتی عراق است.

سخنگوی گردان‌های حزب الله تاکید کرد تهدید بزرگتر علیه عراق، حضور آمریکا در خاک این کشور است که هسته‌های داعش را به حرکت وا می‌دارد.

وی خاطر نشان کرد عراق باید به حضور آمریکا که موجب فشار و تنگنای گروه‌ها و جناح‌های سیاسی در این کشور است، پایان دهد. ‎

در همین راستا، احمد الکنانی نماینده ائتلاف البناء (سازندگی) عراق در گفتگو با شبکه المیادین، حضور هسته‌های پنهان باند‌های تروریستی داعش را در عراق تایید کرد و گفت: به همین سبب، تعیین وزیران کشور و دفاع ضروری است. ‎

وی گوشزد کرد: با خالی بودن کرسی‌های وزارت خانه دفاع و کشور، آمریکا و همپیمانانش دخالت خود در امور داخلی عراق را توجیه می‌کنند.

انتهای پیام/‎ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار