اختصاصی/ امیر خانزادی به دفاع پرس خبر داد؛

«سهند» قابلیت انهدام موشک‌های کروز را دارد/ بهره‌گیری از موشک‌های برد بلند در سهند

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ناوشکن سهند نسبت به نمونه‌های قبلی از موشک‌های برد بلندتری استفاده می‌کند، گفت: این ناوشکن قابلیت رهگیری و انهدام موشک‌های کروز را دارد.
کد خبر: ۳۲۱۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴ - 01December 2018

«سهند» قابلیت انهدام موشک‌های کروز را دارد/ بهره‌گیری از موشک‌های برد بلند در سهندامیر دریادار «حسین خانزادی» در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، با اشاره به توانمندی‌های استراتژیک و حیاتی ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «سهند» اظهار داشت: وقتی کشوری در حوزه تجهیزات دفاعی به خودکفایی می‌رسد به این معناست که امنیت آن کشور پایدار و مستقل است و آن کشور در برقراری امنیت نیازی به قدرت‌های فرامنطقه‌ای ندارد.

وی افزود: دشمن می‌داند وقتی امنیت، اقتدار و تسلیحات در کشوری بومی شد، یعنی تحریم برای آن کشور مسأله‌ای مضحک و شوخی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: موضوع دیگر این است که وقتی تسلیحات در یک مملکت بومی شد، دشمن دیگر توانایی برآورد قدرت تسلیحاتی آن کشور را ندارد. نیروی دریایی با اتکا به ظرفیت‌ها و دانشی که در داخل کشور وجود دارد، امروز با بهره‌گیری از ظرفیت انقلاب و توانمندی ملت، فرزندان این مملکت و همه مجموعه‌های دفاعی تبدیل به نیروی دریایی اقیانوسی شده است.

وی در خصوص توانمندی‌های تسلیحاتی و تجهیزاتی ناوشکن سهند گفت: نام این ناوشکن را باید «مقتدر ایرانی» بگذاریم؛ چراکه تمام سامانه‌های آن بومی و در داخل ساخته شده است و حتی یک پیچ آن وابسته به بیرون نیست.

دریادار خانزادی با بیان اینکه این ناوشکن توانایی حضور در آب‌های عمیق و اقیانوس را دارد، تصریح کرد: انواع تسلیحات و سامانه‌های مصونیت‌بخش و نسل جدیدی از توپ‌های پیشرفته با نواخت تیر‌های بالا بر روی این شناور نصب شده است.

وی افزود: ناوشکن سهند نسبت به نمونه‌های قبلی، توانایی حمل بالگرد‌های بزرگتر و حمل و پرتاب موشک‌های دوربرد‌تر دارد. در مجموع، این ناوشکن از سامانه‌هایی برخوردار است که اجازه می‌دهد در یک ناوگروه و یا به طور مستقل، تمام عملیات‌هایی را که در زیرسطح، سطح و هوا از آن انتظار می‌رود، انجام دهد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به توانمندی پدافندی این ناوشکن در مقابله با موشک‌های کروز گفت: این ناوشکن با بهره‌گیری از سامانه‌های راداری قدرتمند، قابلیت رهگیری و انهدام موشک‌های کروز را دارد.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار