یادداشت/

صف‌آرایی سینمای ایران در مقابله با جریان سلطه رسانه‌ای

سینمای ایران با ظرفیتی که پیش روی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت قرار گرفته تجدید قوا می‌کند تا با صف‌آرایی جدید به مبارزه با جریان سلطه رسانه‌ای برود.
کد خبر: ۳۲۱۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱ - 01December 2018

گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت شب گذشته با انتخاب برگزیدگان بخش‌های مختلف به کار خود خاتمه داد. این دوره از جشنواره مقاومت امسال درحالی برگزار شد که زمزه‌های زیادی مبنی بر تعدیل این جشنواره از جشنواره به جشن وجود داشت. اتفاقی که بسیاری از مدیران به دلیل کمبود بودجه و امکانات به آن دامن می‌زدنند.

اما آیا در شرایطی که کمبود بودجه و امکانات در کشور به حوزه فرهنگ و هنر سرایت کرده باید سهم سینمای مقاومت را حذف کرد؟ بدون شک بی توجهی به امنیت ملی در حوزه فرهنگ است چراکه تقلیل جشنواره مقاومت صرفا به عنوان یک جشن، یک قدم عقب نشینی از آرمان‌ها و ایستادگی ملت ایران و بلکه جبهه مقاومت اسلامی در برابر جریان افراط‌گرایی، نژادپرستی و زیاده خواهی رژیم صهیونیستی خواهد بود.

صف‌آرایی سینمای ایران در مقابله با جریان سلطه رسانه‌ای

برگزاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با کمترین بودجه و امکانات و حرکتی جهادی افق‌های جدیدی را پیش روی هنرمندان جبهه مقاومت در ایران و سراسر دنیا گشود. این جشنواره امسال با هم‌افزایی سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی به طور شایسته‌ای پشتیبانی شد تا ثابت شود هرگاه مسوولین به درک اهمیت مسئله‌ای پی بردند، خواهند توانست با کمترین هزینه کیفیت آن را بالا ببرند.

سینمای مقاومت با طی مسیر پانزدهم، افق جدیدی پیش رو دارد. این جشنواره برای ادامه تاثیرگذاری باید بدون توقف ریل‌گذاری‌های لازم، باید برای تولید آثار جریان مقاومت، حمایت‌ از سینماگران را در پیش گیرد.

صف‌آرایی سینمای ایران در مقابله با جریان سلطه رسانه‌ای

محمدخزاعی در کسوت دبیر جشنواره کسی است که چرخه تولید آثار سینما را بخاطر تجربه‌های گرانقدر خود درجایگاه تهیه‌کنندگی می‌شناسد. او به راحتی می‌تواند جشنواره مقاومت را در جریان تولیدات سینمایی سیاست‌گذار قرار دهد.

جشنواره مقاومت امروز در بین هنرمندان و سینماگران جهان جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. کشورهای جبهه مقاومت اعم از عراق، سوریه، لبنان، یمن تا فیلمسازان مستقل جهان در آفریفا، آمریکا و اروپا در یک اتفاق فکری مشترک می‌توانند این اتفاق سینمایی را به جریان مستقل رسانه‌ای جهان تبدیل کنند.

درخواست و دستور سردار غلام‌حسین غیب‌پرور برای برگزاری سالانه جشنواره فیلم مقاومت فرصت جدیدی برای جشنواره مقاومت خواهد بود تا تیم برگزارکننده جشنواره بتوانند سرعت حرکت لوکوموتیو جریان مقاومت را افزایش دهند. قطعاً چنین تصمیمی موجب تقویت عرصه رسانه‌ای جبهه مقاومت برای همبستگی در رسیدن به آرمان‌های مشترک جهان اسلام خواهد شد.

صف‌آرایی سینمای ایران در مقابله با جریان سلطه رسانه‌ای

اتفاقی که رژیم صهیونیستی با سلطه رسانه‌ای خود و در دست داشتن هالیوود و با شگرد دامن زدن به تفرقه بین مسلمانان مانع آن شده است. تقویت جریان سینمای مقاومت یک تصمیم استراتژیک جهت پرده برداری هرچه بیشتر از ماهیت رژیم صهیونیستی برای عالم بشیریت است. سینمای ایران با ظرفیتی که پیش روی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت قرار گرفته تجدید قوا می‌کند تا با صف‌آرایی جدید به مبارزه با جریان سلطه رسانه‌ای برود. 

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار