مردم مجاز به امر به معروف و نهی از منکر مسئولان شدند

نمایندگان شورای اسلامی صبح امروز مصوب کردند که مردم حق دارند در رابطه با عملکرد دولت، مقامات و مدیران کارکنان تمام اجزای حاکمیت و قوای سه گانه دعوت به خیر و نهی ازمنکر کنند.
کد خبر: ۳۲۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴ - 26October 2014

مردم مجاز به امر به معروف و نهی از منکر مسئولان شدند

به گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، نمایندگان مجلس صبح امروز ماده 9 طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را بررسی و تصویب کردند.

در ماده 9 این طرح آمده است: مردم از حق دعوت به خیر، نصیحت، نقد علنی و غیرعلنی در مورد عملکرد دولت برخوردارند و می توانند نسبت به مقامات، مسئولان، مدیران و کارکنان تمامی اجزاء حاکمیت و قوای سه گانه اعم از وزارت خانه، سازمان ها، موسسات، شرکت های دولتی، موسسات و نهادهای عمومی غیردولتی، نهادها انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح و کلیه دستگاه های که شمول قوانین و مقررات عمومی نسبت به آن ها مستلزم ذکر یا تصریح نام است، امر به معروف و نهی از منکر کنند و موارد ذیل نیز از مصادیق معروف و منکر است.

لازم به ذکر است نمایندگان مجلس حفظ بیت المال و اموال عمومی، انضباط مالی و اداری، تکریم ارباب رجوع، فساد اداری، مالی و یا اقتصادی و تجمل گرایی و اشراف گرایی را از مصادیق معروف و منکر برشمردند.

از مجموع 207 نماینده حاضر در صحن علنی 148 نماینده به ماده 9 طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر رای موافق ، 21 نماینده رای مخالف و 7 نماینده رای ممتنع دادند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار