سردار هادیانفر خبر داد؛

انهدام باند جعل مدارک تحصیلی

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا از شناسایی و دستگیری سرشاخه اصلی و اعضای باند جعل مدارک دانشگاهی خبر داد.
کد خبر: ۳۲۱۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸ - 01December 2018

باند جعل مدارک تحصیلی متلاشی شدبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «سیدکمال هادیانفر» رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا در تشریح این خبر اظهار داشت: سرشاخه اصلی و چهار تن از اعضای باند جعل مدارک دانشگاهی و مهارتی، به همت همکارانم در پلیس فتا خراسان رضوی، مقام قضایی و کارشناس هیئت نظارت و ارزیابی مدارک دانشگاهی، شناسایی و دستگیری شدند.

وی ادامه داد: سرنخ‌ها حاکی از ادامه فعالیت برخی از اعضای این باند در سایر استان‌ها داشت که با تلاش شبانه روزی و پیگیری‌های مستمر، یکی دیگر از اعضای این باند در شهرستان نوشهر و سه تن نیز در استان اصفهان شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتا ناجا اشاره کرد: این افراد از طریق فعالیت گسترده تبلیغاتی در فضای مجازی با ادعای صدور مدارک دانشگاهی و مهارتی، انواع تاییدیه‌های جعلی برای تقویت رزومه مهاجرت و استخدام و... اعتماد کاربران و افراد متقاضی را جلب کرده و از این راه کلاهبرداری می‌کردند.

سردار هادیانفر بیان کرد: متهم اصلی با سوء استفاده از سوابق کاری گذشته خود که معاون قبلی یکی از موسسات آموزشی بوده، پس از کناره گیری از شغل با تاسیس شرکت به همراه فرزند و عروسش از سال 90 تا کنون در زمینه صدور مدارک تحصیلی فعالیت داشته است.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: متهم اصلی تاکنون مدارک تحصیلی زیادی را برای متقاضیان از دیپلم تا دکتری در قبال دریافت مبالغی در حدود پنج میلیون الی 75 میلیون ریال، صادر کرده است که در همین رابطه تحقیقات پلیس برای رقم دقیق کلاهبرداری و تعداد مدارک جعل شده ادامه دارد.

سردار هادیانفر گفت: هرگونه مدرک تحصیلی یا گواهینامه مهارت شغلی بدون تایید وزارت علوم معتبر نیست و پیگرد قانونی دارد؛ بنابر این از شهروندان تقاضا داریم قبل از هرگونه ثبت نام و واریز وجهی از مورد تایید بودن آن مرکز توسط وزارت علوم آگاهی یابند و درصورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار