امیر رستگاری در گفت‌وگو با دفاع پرس:

زیردریایی «غدیر» می‌تواند ظرف چند ثانیه شناورهای هزار تنی را به اعماق آب بفرستد

رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع گفت: زیردریایی کلاس غدیر با شلیک یک اژدر قادر است ظرف چند ثانیه شناورهای سنگین‌تر از هزار تن را به اعماق آب بفرستد.
کد خبر: ۳۲۱۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۰ - 02December 2018

زیردریایی «غدیر» می‌تواند در کسری از ثانیه شناورهای هزار تنی را به اعماق آب بفرستدامیر دریادار «امیر رستگاری» رییس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، با اشاره به توانمندی‌های زیردریایی‌های کلاس غدیر در عرصه آب‌های سرزمینی و آزاد اظهار داشت: زیردریایی غدیر قابلیت حمل اژدر‌های پر قدرت ساخت سازمان صنایع دریایی را دارد و توان تخریبی اژدری که در این زیردریایی استفاده می‌شود با شش موشک کروز سطح به سطح برابری می‌کند.

وی در خصوص قدرت تخریبی این اژدر‌ها گفت: اگر ما یک شناور بالای هزار تن را بخواهیم بر روی سطح آب غرق کنیم با شلیک یک فروند اژدر ظرف چند ثانیه می‌توانیم آن شناور را منهدم کنیم و به اعماق دریا بفرستیم؛ این قدرت زیردریایی‌های ما در برابر شناور‌های سطحی دشمن است.

امیر رستگاری افزود: زیردریایی‌های کلاس غدیر به لحاظ حجم و اندازه به گونه‌ای طراحی شده است که قابلیت حضور در آب‌های کم عمق ساحلی را دارد و می‌تواند در راستای حفظ و حراست از آب‌های سرزمینی تا مناطق حوزه انحصاری و اقتصادی وظیفه خود را به نحو مطلوبی انجام دهد؛ به همین دلیل در تمام ساحل ممتد خلیج فارس، همچنین دریای عمان و سواحل مکران این زیردریایی‌ها به صورت شبانه روزی حضور دارند و فضای زیر آب و سطح آب را به طور ۲۴ ساعته رصد می‌کنند.

وی همچنین گفت: این زیردریایی‌ها همچنین مجهز به موشک‌های زیرسطح به سطح هستند و قابلیت آفندی‌شان به اندازه برد موشک افزایش یافته و این به معنای ایجاد یک قدرت دفاعی در عرصه دریاست.

رییس سازمان صنایع دریایی گفت: امروز ناوتیپ زیرسطحی نیروی دریایی راهبردی ارتش، ده‌ها فروند از زیردریایی‌های کلاس غدیر را در اختیار دارد و در مناطق عملیاتی خلیج فارس، دریای عمان و شمال اقیانوس هند از آن استفاده می‌کند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار