امام جمعه بابل مطرح کرد؛

ضرورت نهادینه کردن فرهنگ اربعین با تدوین برنامه مدون رسانه‌ای

حجت‌الاسلام حسن روحانی گفت: با تدوین برنامه مدون رسانه ای، فرهنگ اربعین را باید نهادینه کنیم.
کد خبر: ۳۲۱۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸ - 01December 2018

با تدوین برنامه مدون رسانه ای، فرهنگ اربعین را نهادینه کنیمبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از ساری، حجت‌الاسلام «حسن روحانی» امام جمعه بابل عصر امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا با تقدیر از تلاش‌های انجام شده توسط اعضای این ستاد در اسکان، پذیرایی و خدمت‌رسانی به زائران در ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: خادمان مخلص و صدیق ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا در موکب فاطمه‌الزهرا (س) قدردان خود باشید که به لطف عنایت سیدالشهدا جمعی از خوبان را جمع کرد و آنها با اعتماد و پیوستگی یک کار بزرگ را در شهر کربلای معلا رقم زدند.
 
وی افزود: تمام اعضای خادم ستاد اربعین حسینی راهیان کربلا امین و مورد اعتماد من هستند و از آنها به خاطر تلاش جهادگرانه در چند سال اخیر برای زمینه‌سازی و شکوه بخشیدن به مراسم جهانی اربعین تقدیر می‌کنم.
 
امام جمعه بابل رشد این مجموعه را بدون کمک‌های دولتی و تنها بر اساس نذورات و هدایای مردمی نشان دهنده جایگاه این ستاد دانست و تصریح کرد: از نزدیک در جریان تلاش‌ها و زحمات دوستان این مجموعه هستم و سازماندهی و نظم تشکیلاتی این ستاد و موکب بسیار درخور تقدیر است.
 
روحانی خاطرنشان کرد: پس از پایان مراسم اربعین حجم بالای تقدیر از تلاش مجموعه عوامل موکب فاطمه الزهرا(س) از سراسر کشور به ویژه از دفتر مقام معظم رهبری به بنده روانه شد و شما افتخار ما هستید.
 
امام جمعه بابل برخی موانع در بالندگی و پویایی ستاد اربعین راهیان کربلا و موکب فاطمه الزهرا(س)را ناشی از انگیزه‌های غیرالهی برشمرد و یادآور شد: کارشکنی‌ها و مانع تراشی‌ها نباید شما را در این مسیر خدمت به زائران سیدالشهدا دلسرد کند بلکه باید قوی‌تر و با جدیت بیشتر از گذشته خدمت رسانی کنید زیرا راه شما راه حق در مسیر الهی است.
 
وی ادامه داد: تلاش شما از امروز تا اربعین سال آینده معطوف به بیان عملکردهای صورت گرفته و آماده‌سازی زیرساخت‌های ذهنی و درونی مردم برای نهادینه شدن فرهنگ اربعین شود و برای خودتان یک استراتژی و برنامه مدون در حوزه فرهنگی و رسانه‌ای تنظیم کنید.
 
مسئول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با بیان اینکه موکب فاطمه الزهرا(س) کربلا برای دیگر مواکب و مجموعه‌ها به یک الگو مبدل شده است، تصریح کرد: امسال برنامه‌های فرهنگی برگزار شده در این موکب انصافا برنامه‌هایی در تراز بسیار بالا بود که در کنار پذیرایی، اسکان، خدمات رسانی و درمان زائران نقطه قوت و برجسته در میان دیگر موکب‌ها به شمار می‌رفت.
 
امام جمعه بابل با اشاره به گزارش‌های مردمی و تقدیر ویژه آنها از خدمات درمانی این موکب در درمانگاه امام سجاد (ع)، گفت: تعداد بالای ویزیت زائران توسط پزشکان جهادگر متخصص با مجموعه‌ای کامل از خدمات درمانی به رغم محدودیت شدید امکانات یک افتخار برای ما محسوب می‌شود.
 
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار