اردوغان:

توضیحات ریاض در مورد قتل خاشقچی قانع کننده نیست

رئیس جمهور ترکیه به صراحت اعلام کرد: توضیحات ریاض در مورد قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار و منتقد برجسته سعودی، برای مقامات آنکارا قانع کننده نیست.
کد خبر: ۳۲۱۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲ - 02December 2018

توضیحات ریاض در مورد قتل خاشقچی قانع کننده نیستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از اسپوتنیک، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز شنبه اعلام کرد که توضیحات ریاض در مورد قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار و منتقد سعودی نتوانسته است مقامات آنکارا را متقاعد کند.

اردوغان در حاشیه نشست گروه ۲۰ به خبرنگاران گفت: «ما این قتل را اقدامی مطرود و نفرت‌انگیز می‌دانیم. متأسفانه عربستان سعودی از ما پشتیبانی نمی‌کند. در ابتدا، این دروغ مطرح شد که او [خاشقچی] کنسولگری را ترک کرده است. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد وی کشته شده است: یک فایل صوتی هفت دقیقه‌ای که ما آن را با جهانیان به اشتراک گذاردیم. ترکیه این فایل صوتی را در اختیار آمریکا، عربستان سعودی، بریتانیا قرار داد. توضیحات داده شده نمی‌تواند ما را متقاعد کند».

اردوغان همچنین تصریح کرد: دولت ترکیه بر استرداد عاملان این جنایت توسط عربستان سعودی پافشاری می‌کند.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه تأکید کرد: «پرونده قتل خاشقچی تنها دغدغه ترکیه نیست، بلکه دغدغه کل جهان است. ما هنوز در مورد شرکای جرم این جنایت اطلاعاتی از طرف سعودی دریافت نکرده‌ایم. آن‌ها باید این اطلاعات را افشا کنند».

گفتنی است، جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار و ستون‌نویس روزنامه واشنگتن پست مقیم آمریکا که از منتقدان جدی سیاست‌های عربستان بشمار می‌رفت، در روز سه شنبه دوم اکتبر پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. با گذشت دو هفته انکار مداوم مقامات ریاض و تشدید فشار‌ها از سوی متحدان غربی برای ارائه توضیحات لازم در مورد ناپدید شدن خاشقچی، عربستان سعودی در نهایت اعتراف کرد که این روزنامه‌نگار در نزاعی در داخل کنسولگری به قتل رسیده است.

در روز ۲۶ اکتبر، دادستان کل عربستان نیز اعتراف کرد که قتل این روزنامه‌نگار با قصد قبلی بوده است. با این حال، ریاض همچنان تلاش می‌کند تا نشان دهد که این قتل هیچ ارتباطی با خاندان سعودی نداشته و صرفاً یک عملیات خودسرانه بوده است!

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار