در صحن علنی مجلس؛

کلیات طرح اصلاح قانون بودجه ۹۷ تصویب شد

در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، کلیات طرح یک فوریتی اصلاح قانون بودجه سال ۹۷ تصویب شد.
کد خبر: ۳۲۱۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵ - 02December 2018

کلیات طرح اصلاح قانون بودجه ۹۷ تصویب شدبه گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، کلیات طرح یک فوریتی اصلاح قانون بودجه سال ۹۷ کل کشور با ۱۷۶ رأی موافق، ۱۴ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۲ نماینده حاضر در جلسه علنی به تصویب رسید.

علی قربانی در موافقت با طرح یک‌فوریتی اصلاح قانون بودجه، اظهار کرد: این طرح از مدت‌ها قبل مطرح شده و با توجه به شرایط ویژه سال 97 و ضرورت جابه‌جایی در برخی ردیف‌های بودجه، اصلاحاتی در قالب 10 بند با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه در کمیسیون مربوطه به تصویب رسید.

همچنین علیرضا سلیمی در مخالفت با طرح یک‌فوریتی اصلاح قانون بودجه، اظهار کرد: بر اساس اصل 52 بودجه سالانه، رویه غلط رایج شده و هر چند ماه یکبار بودجه سالانه مورد اصلاح قرار می‌گیرد که این امر باعث می‌شود تا صنعتگر، تولیدکننده، بانی و باعث نتوانند برای آینده خود برنامه‌ریزی کنند و موجب بی‌نظمی خواهد شد.

وی افزود: دولت وقتی نمی‌تواند برخی ارقام را در جای خود هزینه کند، برای اصلاح بودجه لایحه و طرح به مجلس می‌آورد که البته این امر در دولت‌های قبل نیز مشاهده می‌شد که از اثرات مخرب آن می‌توان به افزایش نقدینگی و نرخ تورم اشاره کرد.

سلیمی تصریح کرد: در مبحث فرار مالیاتی نیز به عدم وصول مالیات‌ها و کسری آن استناد شده است و در موضوع مابه‌التفاوت قیمت ارزی نیز مشخص نشده که آیا به خزانه واریز شده و یا خیر؛ لذا اگر قرار است بودجه اصلاح شود، باید تکلیف این مبالغ نیز روشن شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما بیمه ایثارگران است چراکه بسیاری از دستگاه‌ها می‌گویند بودجه‌ای برای این افراد به آنها تخصیص داده نشده است.

لازم به ذکر است؛ تهاتر هزینه‌های اجرای آسفالت، استفاده از اسناد خزانه اسلامی برای تملک اراضی مربوط به طرح‌ها و پروژه‌های ملی و استانی، اجرای طرح‌های زیربنایی و روبنایی مسکن مهر و احکام مربوط به هدفمندی یارانه ها از جمله جزئیات طرح مذکور است که به گفته علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسات آتی مجلس، جزئیات این طرح مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار