اهدای جایزه «ماجرای نیمروز» به خانواده شهید عطایی

سید محمود رضوی تهیه کننده فیلم ماجرای نیمروز جایزه خود از جشنواره فیلم مقاومت را به خانواده شهید مرتضی عطایی تقدیم کرد، شهیدی از دیار خراسان که در سوریه به شهادت رسید.
کد خبر: ۳۲۱۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰ - 02December 2018

شهیدی که جایزه «ماجرای نیمروز» به او تقدیم شد چه کسی بود؟به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت شامگاه جمعه 9 آذر با معرفی برگزیدگان و با حضور هنرمندان و خانواده های شهدایی از ایران و کشورهای منطقه در برج میلاد برگزار شد.

در این مراسم فیلم «ماجرای نیمروز» به عنوان بهترین فیلم بخش بین الملل انتخار شد و سید محمود رضوی تهیه کننده فیلم پس از حضور بر روی سن جایزه خود را از دست همسر و دختر شهید مرتضی عطایی گرفت و در سخنانی گفت: افتخار بزرگ برای من این است که من جایزه را از دست خانواده شهید عطایی دریافت می کنم. من این جایزه را به خانواده شهید عطایی تقدیم می کنم.

اما شهید مرتضی عطایی چه کسی است؟ در این نوشته به معرفی مختصری از این شهید مدافع حرم می پردازیم.
شهید «مرتضی عطایی» را بیشتر به نام «ابوعلی» می‌شناسند رزمنده اهل مشهدالرضا و خادمان حرم رضوی که از سال 91 با لشکر فاطمیون که آن زمان در قالب تیپی متشکل از نیروهای افغانستانی به سوریه رفته بودند همراه شد تا از حرم عمه سادات دفاع کند. به گفته خود ابوعلی رفتن او به سوریه کار ساده ای نبود. مجبور بود برای اینکه عضو فاطمیون شود خودش را به عنوان نیروی افغانستانی معرفی کند. در ابتدای حضورش در سوریه با شهید مصطفی صدرزاده فرمانده گردان عمار فاطمیون آشنا می شود و دوستی این 2 شهید از همان روزهای ابتدایی حضور در سوریه تا زمان شهادت سید مصطفی خاطرات جالبی را رقم می زند.

شهید عطایی بارها به سوریه رفت و در این مدت یکبار هم از ناحیه دست مجروح شد، خیلی زود به جانشینی فرماندهی گردان عمار درآمد و مدتی هم در بخش فرهنگی فاطمیون مشغول به خدمت شد. اما فعالیت های ابوعلی به همینجا ختم نمی شود، غیر رزمنده ها بیشتر نام ابوعلی را با فیلم ها و صوت هایش از منطقه می شناسند. عکس ها و فیلم های متعدد او از رزمندگان لشکر فاطمیون که بعدها اکثر آن ها به شهادت رسیدند آرشیو خوبی از خاطرات منطقه بود. او در کانالی به نام «دم عشق، دمشق» به انتشار خاطرات رزمنده های مدافع حرم و روایت از دلاوری نیروهای مقاومت به خصوص رزمنده های لشکر فاطمیون می پرداخت.

مصطفی صدرزاده دوست و همرزم صمیمی ابوعلی آبان ماه سال 94 در روز تاسوعای حسینی به شهادت رسید و این آغاز تحول مرتضی عطایی شد تا اینکه یک سال بعد در روز عرفه او هم به همرزم شهیدش بپیوندد. عطایی 21 شهریورماه سال 95 مصادف با روز عرفه در منطقه لاذقیه سوریه به شهادت رسید.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار