رئیس کل دادگستری لرستان:

پیشگیری از وقوع جرم دو جنبه سخت افزاری و نرم افزاری دارد

«جعفر بدری» گفت: پیشگیری دو جنبه سخت افزاری و نرم افزاری دارد، جنبه سخت افزاری مربوط به کارهای حراستی و اطلاعاتی می‌شود و جنبه نرم افزاری یعنی اینکه عملکردهای دستگاه‌ها در بخش‌های مختلف بررسی و ارزیابی شود تا اگر نیاز به تغییر روش باشد تجدید نظر شود.
کد خبر: ۳۲۱۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۸ - 02December 2018

 به گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، «جعفر بدری» رئیس کل دادگستری لرستان ظهر امروز در جلسه پیشگیری از وقوع جرم استان که در سالن جلسات دادگستری لرستان برگزار شد، اظهارداشت: همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی موظفند، ظرف مدتی که معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری دستور العمل ها را ابلاغ می‌کند، برنامه‌های خود را در حوزه آسیب‌های اجتماعی مشخص کنند.

وی با بیان اینکه ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: ما باید نتایج برنامه‌ها را ببینیم بنابراین نتایج باید برای ما ملموس و روشن باشد تا بدانیم هر دستگاهی در زمینه پیشگیری از وقوع جرم چه اقدماتی انجام داده است.

بدری با اشاره به اینکه مدیران از برخی مسائل اطلاع ندارند و در مورد برخی مسائل اطلاع رسانی دقیقی به آنها نمی‌شود، افزود: باید اجازه خبررسانی دهند و یا منابع اطلاعاتی خود را قوی کنند و ارتباط مردمی در این زمینه یکی از جهات قوت برای هر دستگاهی است.

رئیس کل دادگستری لرستان تصریح کرد: فروش سکه‌های تقلبی در شرق استان در یک برهه از زمان شیوع پیدا کرده بود که با برنامه ریزی‌های انجام شده جرم فروش سکه تقلبی در استان به حداقل رسیده به طوری که حدود 80 درصد این جرم در استان کاهش پیدا کرده است.

وی با باین اینکه پیشگیری دو جنبه سخت افزاری و نرم افزاری دارد، اظهار داشت: جنبه سخت افزاری مربوط به کارهای حراستی و اطلاعاتی می‌شود و جنبه نرم افزاری یعنی اینکه عملکردهای دستگاه‌ها در بخش‌های مختلف بررسی و ارزیابی شود تا اگر نیاز به تغییر روش باشد تجدید نظر شود.

بدری با بیان اینکه از دستگاه‌های مختلف استان توقع داریم ملاحظه کاری نکنند، خاطر نشان کرد: ما اکنون با یک شرایطی رو به رو هستیم که باید ملاحظات را کنار بگذاریم چرا که در لرستان چیزی که ما را گرفتار و دستگاه‌های مختلف را دچار آسیب کرده این است که در بین برخی از مدیران کل ملاحظه کاری‌ وجود دارد.

رئیس کل دادگستری لرستان  گفت: وقتی می‌بینید در یک دستگاهی یکدفعه یک بحرانی ایجاد می‌شود، یک جعلی صورت می‌گیرد و یک شبکه جعل اتفاق می‌افتند نشان دهنده این است که انحرافاتی در دستگاه مربوطه انجام گرفته  که ناشی از ضعف برنامه‌های معاونت اجتماعی یا ضعف عملکرد در حوزه پیشگیری است و گرنه چطور می‌شود یکدفعه اینگونه اتفاقات رخ دهد.

وی با بیان اینکه دادستان خرم‌آباد اکنون پیگیر یک پرونده کلان جعل در یک اداره است که دستگاه‌های مختلفی با این موضوع درگیراند گفت: چطور می‌شود یک نفر یک برنامه جعل را در یک دستگاهی انجام دهد که عده زیادی را گرفتار کند؟ معلوم می‌شود دستگاه‌هایی که نمی‌توانند با آنها برخورد کنند ملاحظات دارند، اگر ملاحظه می‌کنند بگویند تا دستگاه قضایی پشتیبانی و یا سازمان بازرسی ورود پیدا کند.

بدری به کشکمش‌های اعضای شورای شهر بروجرد بر سر ماندن یا رفتن شهردار اشاره کرد و افزود : شهر که نمی‌تواند بدون تصدی باشد چرا که به عمران و آبادی آن ضربه زده می شود.

رئیس کل دادگستری لرستان ادامه داد:  مدت ها بود که اعضای شورا بر سر شهردار اختلاف داشتند که یکی می‌گفت شهردار صلاحیت دارد و یکی می‌گفت ندارد که باید گفت این مسائل به ضرر عمران و آبادی شهر است.

وی با اشاره به نقش مؤثر برنامه های صدا وسیما در فرهنگ سازی گفت: صدا و سیما باید با پخش برنامه‌هایی برای پیشگیری از وقوع جرم رسالت خود را در این زمینه انجام دهد.

بدری در پایان گفت: پلیس فتا درگیر پرونده‌های کلاهبری اینترنتی است که اگر در این زمینه اطلاع رسانی شود  و مردم در رابطه با شیوه‌های کلاهبرداری بیشتر بدانند می ­تواند از بسیاری از جرائم جلوگیری کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها