استاندار خواستار شد:

اختصاص ردیف بودجه مستقل برای بازسازی زیرساخت‌های آسیب‌دیده از زلزله‌ کرمانشاه

استاندار کرمانشاه خواستار در نظر گرفتن ردیف مستقل در بودجه سال آینده برای بازسازی زیرساخت‌های آسیب‌دیده استان در زلزله شد.
کد خبر: ۳۲۱۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۱ - 02December 2018

اختصاص ردیف بودجه مستقل برای بازسازی زیرساخت‌های آسیب‌دیده از زلزله‌ کرمانشاهبه گزارش گروه دیگر رسانه های دفاع پرس، هوشنگ بازوند در نشست مشترک ستاد بحران و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که امشب، یکشنبه (۱۱ آذر) با حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس برگزار شد، با قدردانی از کمک دولت و مجلس به زلزله‌زدگان کرمانشاه، اظهار کرد: زلزله سال گذشته ۱۲۴۱ میلیارد تومان و زلزله ۶.۴ ریشتری اخیر ۲۶۸ میلیارد تومان به زیرساخت‌های استان خسارت زد که تاکنون از خسارت ۱۲۴۱ میلیارد تومانی زلزله سال گذشته به زیرساخت‌ها ۷۰۰ میلیارد تومان آن ابلاغ شده و ۴۸ درصد این رقم تخصیص داده شده است.

وی با بیان این‌که در این زلزله طرح‌های هادی روستایی از بین رفت و معابر شهری نیز آسیب جدی دید، گفت: تقاضای لحاظ ردیف مستقل در بودجه سال آینده برای بازسازی این زیرساخت‌ها را داریم.

وی همچنین پیشنهاد داد، ۱۰۰ هزار تن قیر رایگان برای بازسازی راه‌های روستایی و معابر شهری آسیب‌دیده به استان تخصیص یابد.

بازوند به روند بازسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی مناطق زلزله‌زده نیز اشاره کرد و گفت: طبق برنامه باید تا پایان سه ماهه اول سال آینده، بازسازی واحدهای روستایی به اتمام برسد که تلاش می‌کنیم این کار زودتر و تا پایان امسال به نتیجه برسد. بازسازی واحدهای شهری هم سال آینده به اتمام می‌رسد.

وی به گرانی مصالح ساختمانی هم اشاره کرد و گفت: اگرچه با تلاش بنیاد مسکن اجازه ندادیم این مسئله خیلی روی روند بازسازی تاثیر منفی بگذارد، اما بی‌تاثیر هم نبوده است. در این خصوص تقاضا داریم مساعدتی شود که ۳۰ هزار تن آهن با قیمت قبلی برای بازسازی مناطق زلزله‌زده تامین شود.

وی گفت: در بازدید اخیر معاون اول رئیس جمهور پیشنهاد دادیم برای عبور از شوک گرانی مصالح، مبلغ سه تا پنج میلیون تومان کمک بلاعوض در اختیار زلزله‌زدگان قرار گیرد که امیدواریم در دولت تصویب شود.

استاندار کرمانشاه همچنین به زلزله ۶.۴ ریشتری اخیر استان(۴ آذر) نیز اشاره کرد و گفت: برآورد ما این است در این زلزله که خوشبختانه تلفات جانی نداشت، حدود ۶۰۰ واحد تخریبی و ۳۵۰۰ واحد تعمیری داشته باشیم که امیدواریم زودتر مصوبه‌ای برای جبران خسارات این زلزله به تصویب برسد.

وی در ادامه با بیان این‌که از سال گذشته تاکنون ۶۰۳۸ پس‌لرزه در استان داشته‌ایم که ۷۲۰ مورد آن برای مردم قابل احساس بوده، گفت: این امر شوک سنگینی به مردم وارد کرده و انتظار داریم وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی برای بازتوانی روحی و روانی مردم منطقه کارهایی انجام دهند.

وی در بخش دیگر سخنانش به سامانه گرمسیری اشاره کرد و گفت: تاکنون حدود هشت هزار میلیارد تومان در این طرح عظیم هزینه شده و تکمیل آن به ۲۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد که انتظار داریم به این طرح توجه ویژه شود.

استاندار کرمانشاه وضعیت زیرساخت‌های بازارچه‌های مرزی استان را نامطلوب دانست و گفت: این بازارچه‌ها در شرایط تحریم می‌توانند بسیار به اقتصاد کشور کمک کنند که درخواست داریم وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه اعتبار مناسبی برای توسعه زیرساخت‌های بازاراچه‌های استان در نظر بگیرند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها