میزگرد هیأت‌پژوهی بررسی می‌کند؛

وحدت اسلامی چگونه در مراسم دینی محقق می‌شود؟

نشست تبیین الگوی حفظ وحدت اسلامی در مراسم دینی با حضور حجت‌الاسلام فرمانیان و به همت جامعه ایمانی مشعر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۲۱۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹ - 03December 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، با حضور حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین مهدی فرمانیان رئیس دانشکده مذاهب دانشگاه ادیان و مذاهب و حجت‌الاسلام مهدی مسائلی پژوهشگر حوزه وحدت اسلامی به تبیین الگوی «حفظ وحدت اسلامی در مراسمات دینی» در قالب یازدهمین «نشست هیأت‌پژوهی» پرداخته خواهد شد.

این نشست ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه ۱۳ آذر‌ماه ۹۷ در قم، بلوار شهید صدوقی، ابتدای بلوار فردوسی، ساختمان خاتم برگزار می‌شود.

در این نشست به تبین جایگاه هیأت‌های مذهبی در حوزه وحدت اسلامی، تبیین قواعد و ملاک وحدت در مراسمات دینی و همچنین تبیین الگوی علمی حفظ وحدت در مراسم هیأت پرداخته خواهد شد.

گفتنی است نشست‌های هیأت‌پژوهی به همت جامعه ایمانی مشعر و با هدف نگاهِ عمیق به پدیده هیأت و بررسی ابعاد مختلف آن، و همچنین در راستای ارج نهادن به تلاش‌های علمی اندیشمندان، طلاب و دانشجویان در حوزه‌های گوناگونِ مرتبط با هیأت برگزار می‌شود.

موضوع این نشست‌ها، «هیأت» با تمامی جوانب و ابعاد و زوایا است. مدیریت هیأت، ستایشگری، منبر، اقتصاد هیأت، فقه هیأت، تاریخ هیأت، هنر هیأت و رسانه هیأت بخشی از موضوعات کلانِ نشست‌های هیأت‌پژوهی است. قالب و روش برگزاری نشست‌ها نیز به ارائه و سخنرانی محدود نخواهد بود و گستره‌ای از رونمایی از کتاب، گفت‌گو و میزگرد تا بازخوانی تحلیل، تجربه‌پژوهی، تاریخ شفاهی، ایده‌پردازی، آینده‌پژوهی و... را در بر خواهد گرفت.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار