رتبه اول جشنواره فانوس در بخش مستند:

تولیدات تأثیرگذار دفاع مقدس باید با باور قلبی همراه باشد/ ضرورت حمایت مسئولین از تولیدات هنرمندان

«مظفر حسین‌خانی» خطاب به هنرمندانی که می‌خواهند آثار تاثیرگذار در حوزه دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم تولید کنند، گفت: هنرمند، اول باید دفاع مقدس و ضرورت دفاع از حرم را باور داشته باشد و اگر بدون اعتقاد به راه شهدا بخواهد فیلم بسازد، شاید خروجی کار به لحاظ فنی و هنری خوب باشد، اما تأثیر خود را بر مخاطب نخواهد گذاشت.
کد خبر: ۳۲۱۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰ - 05December 2018

باید دفاع مقدس را باور داشت تا بتوان فیلم تاثیر گذار ساخت«مظفر حسین‌خانی» رتبه اول جشنواره فانوس در بخش مستند، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در اراک، در مورد ویژگی‌های اثر خود، اظهار داشت: فیلم «بابایی» با موضوع یکی از شهدای مدافع حرم استان مرکزی به نام شهید «علیرضا بابایی» است که برای تولید آن در سال ۱۳۹۵ قبل از این‌که شهید عازم سوریه شود، با وی ارتباط گرفتم.

وی افزود: در مورد موضوع داستان، پرسش ما از «علیرضا بابایی» این بود که با توجه به شرایط مساعد زندگی و ۲ فرزند دختر و ارتباط خوب با خانواده، چه چیزی موجب شده است تا به فکر دفاع از حرم باشد و چه‌طور می‌تواند از دخترانش دل بکند؟

حسین‌خانی خاطرنشان کرد: بخشی از فیلم دارای مصاحبه است و در ابتدا با معرفی شخصیت شهید شروع می‌شود و بعد از مصاحبه با دختران و همسر شهید، گره‌ای ایجاد می‌شود. در واقع این فیلم ورایتی است از صحبت‌های شهید و خانواده‌اش قبل از اعزام که حدود ۱۰ روز بعد از فیلمبرداری خبر شهادتش را شنیدیم و در نهایت شهادت و خاکسپاری شهید را نیز در بخش پایانی مستند نشان داده می‌شود.

وی خطاب به هنرمندانی که می‌خواهند آثار تاثیرگذار در حوزه دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم تولید کنند، گفت: هنرمند، اول باید دفاع مقدس و ضرورت دفاع از حرم را باور داشته باشد و اگر بدون اعتقاد به راه شهدا بخواهد فیلم بسازد، شاید خروجی کار به لحاظ فنی و هنری خوب باشد، اما تأثیر خود را بر مخاطب نخواهد گذاشت.

رتبه اول جشنواره فانوس در بخش مستند، موضوع بعدی برای تأثیرگذاری آثار هنرمندان در حوزه دفاع مقدس را نوع ارتباط گیری با خانواده‌های شهدا دانست و افزود: این کار قواعد و ویژگی‌های خاص خود را دارد که باید رعایت شود و به نحوی باشد که خانواده‌های شهدا بعد از گذشت زمان، حضور دوربین را حس نکنند و با اعتماد و باور همکاری کنند تا بتوانند تأثیر خود را بر اثر بگذارند.

وی تصریح کرد: به لحاظ مالی مشکلات زیادی برای هنرمندان این عرصه وجود دارد و با توجه به هزینه‌بر بودن تولید این آثار و نیاز به تجهیزات خوب و باکیفیت، حمایت‌ها مناسب نیست و من با هزینه شخصی خودم همه کار‌ها را انجام می‌دهم و جوایزی که در جشنواره‌های مختلف وجود دارد، کفاف هزینه‌های تولید آثار را نمی‌دهد که امیدواریم با حمایت بیشتر و بهتر مسئولین، بتوانیم به آثار هرچه بهتری در این زمینه دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار