مسئول نشر آثار مشارکت روحانیت در دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

ثبت تاریخ شفاهی حجت‌الاسلام «سید علی‌محمد بزرگواری» از رزمندگان دوران دفاع مقدس

حجت‌الاسلام «کمال ‌جهانبخشی» از ثبت تاریخ شفاهی حجت‌الاسلام «سید علی‌محمد بزرگواری» از رزمندگان دوران دفاع مقدس استان خبر داد /و گفت: وی در دوران جنگ تحمیلی با حضور مستمر در میادین جنگی، همواره سبب دلگرمی رزمندگان می‌شد و دوشادوش آن‌ها در خطوط مقدم جبهه با کفار بعثی می‌جنگید.
کد خبر: ۳۲۱۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴ - 03December 2018

ثبت تاریخ شفاهی حجت‌الاسلام «سید علی‌محمد بزرگواری» از رزمندگان دوران دفاع مقدسحجت‌الاسلام «کمال ‌جهانبخشی» مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در یاسوج، اظهار داشت: سینه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس سرشار از خاطرات شنیدنی است که در این برهه از زمان می‌تواند برای جوانان و نسل جدید چراغ هدایتی باشد تا ژاز تاریخ ایران اسلامی و ازخودگذشتگی این عزیزان آگاه شوند.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی و حضور روحانیت در همه صحنه‌‌های حساس انقلاب اسلامی، از شروع ثبت تاریخ شفاهی حجت‌الاسلام «سید علی‌محمد بزرگواری» از رزمندگان دوران دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و افزود: مسئولیت مصاحبه این روحانی جانباز را حجت‌الاسلام «پرویز برهمند» از نخبگان حوزه علمیه بر عهده دارد.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: حجت‌الاسلام «بزرگواری» از روحانیون مبارزی است که در برهه‌های مختلف انقلاب اسلامی از جمله هشت سال دفاع مقدس، نمایندگی مجلس شورای اسلامی و دفاع از حرم اهل بیت (ع) در مرزهای جنگی ایران در خارج از کشور نقش‌آفرینی کرده است.

حجت‌الاسلام جهانبخشی با بیان این‌که تاریخ شفاهی این رزمنده دفاع مقدس تا یک ماه آینده پیاده‌سازی می‌شود، عنوان کرد: حجت‌الاسلام بزرگواری پس از طی ۲ دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی، راهی سوریه شد.

وی بیان کرد: حجت‌الاسلام بزرگواری در دوران جنگ تحمیلی با حضور مستمر در میادین جنگی، همواره سبب دلگرمی رزمندگان می‌شد و دوشادوش آن‌ها در خطوط مقدم جبهه با کفار بعثی می‌جنگید.

مسئول نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد گفت: این روحانی مبارز حدود ۲۴ ماه از عمر خویش را در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل طی و در ۱۷ عملیات جنگی در داخل و خارج از کشور شرکت کرد و دلاوری‌ها و رشادت‌هایی از خود نشان داد که زبان‌زد هم‌رزمان وی بود.

وی با بیان اینکه حجت‌الاسلام بزرگواری همچنین برادر شهید، برادر آزاده و جانباز از کار افتاده است، گفت: این روحانی بزرگوار به‌عنوان جانباز جنگ تحمیلی نشان افتخار جانباز شیمیایی ۲۵ درصد را بر گردن آویخته و عوارض ناشی از آن را با خلوص به جان دل خرید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار