انهدام باند کلاهبرداران میلیاردی

جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی از متلاشی شدن یک باند کلاهبرداری که با ادعای برنده شدن در یک مسابقه در رادیو جوان از ۲۹ نفر بیش از یک میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.
کد خبر: ۳۲۱۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹ - 03December 2018

به نام رادیو جوان به کام کلاهبرداران/ کلاهبرداری میلیاردی از 29 شهروندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سرهنگ «یوسف سپهوند» جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی در بیان جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی ارجاع پرونده‌هایی به پلیس استان مرکزی مبنی بر کلاهبرداری تلفنی از چند شهروند، تیمی از کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی بررسی موضوع را به صورت تخصصی آغاز کردند.

وی افزود: بنا بر اظهارات شاکیان پرونده، فردی که خود را از مجریان رادیو جوان معرفی کرده بود، در یک تماس تلفنی عنوان داشته که آن‌ها برنده مبلغی وجه نقد در مسابقه رادیویی شده و سپس با چرب‌زبانی و جلب اعتمادشان، آن‌ها را برای دریافت جایزه به دستگاه عابربانک هدایت کرده و با شگردی فریبکارانه از حساب بانکی آن‌ها مبالغی را به کارت‌های دیگر انتقال داده است.

این مقام انتظامی افزود: با توجه به بررسی‌های انجام شده مشخص شد، علی‌رغم هشدار‌های مکرر، افراد زیادی در شهر‌های مختلف، قربانی این ترفند شده‌اند و با آغاز رسیدگی به این پرونده‌ها از سوی پلیس، سرنخ‌هایی از دست داشتن اعضای این باند در بسیاری از کلاهبرداری‌ها به دست آمد.

سرهنگ سپهوند با اشاره به تحقیقات تخصصی پلیس در شناسایی و دستگیری اعضای این باند، تصریح کرد: در تلاش شبانه روزی کاراگاهان پلیس سرانجام مشخص شد که افرادی در یکی از زندان‌های کشور با هدایت همدستان خود در بیرون از زندان، این کلاهبرداری را برنامه ریزی و اجرا می‌کنند.

وی ادامه داد: با شناسایی دو فردی که در یکی از شهرستان‌های استان البرز، با زندانیان همکاری می‌کردند با هماهنگی مرجع قضائی، تیمی از کارآگاهان پلیس استان برای دستگیری آنان به استان البرز اعزام شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی اظهار داشت: با دستگیری این افراد از محل مخفیگاه آنان، تعدادی سیم کارت و گوشی تلفن همراه، اسناد و مدارک و مقداری از وجوه به دست آمده از کلاهبرداری‌ها کشف و متهمان به پلیس آگاهی استان انتقال داده شدند.

وی خاطرنشان کرد: متهمان در روند بازجویی‌های تخصصی کارآگاهان پلیس با مشاهده اسناد و مدارک موجود به بیش از یک میلیارد و ۱۳۵ میلیون ریال طی ۲۹ فقره کلاهبرداری اعتراف کردند.

سرهنگ سپهوند ادامه داد: با توجه به اظهارات دو نفر دستگیر شده، مشخص شد چهار زندانی نیز در اجرای این کلاهبرداری با آنان همکاری داشته‌اند که با شناسایی این افراد، مراحل برخورد قضائی با آنان نیز در دستور کار قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به ادامه تحقیقات پلیس در این پرونده افزود: افرادی که به این روش از آن‌ها کلاهبرداری شده است، می‌توانند مراتب شکایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۸۶۲۱۸۴۰۱۸ به پلیس آگاهی استان مرکزی اعلام کنند.

وی در پایان تاکید کرد: علی‌رغم توصیه‌ها و هشدار‌های مکرر پلیس، متاسفانه شاهد وقوع این‌گونه کلاهبرداری‌ها که به دلیل بی توجهی شهروندان اتفاق می‌افتد، هستیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار