واشنگتن پست گزارش داد؛

اقتصاد آمریکا در سراشیبی سقوط قرار دارد

واشنگتن پست در مطلبی به جایگاه آمریکا در اقتصاد جهانی و تبعات ژئوپلیتیکی آن اشاره کرده و با توجه به قدرت گرفتن دیگر بازیگران جهانی، دوام آمریکا در شرایط فعلی را بعید می‎داند.
کد خبر: ۳۲۱۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱ - 03December 2018

اقتصاد آمریکا در سراشیبی سقوط قرار داردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «فرید زکریا» مجری شبکه سی ان ان، در یادداشتی که از سوی روزنامه «واشنگتن پست» منتشر شد؛ یک‌جانبه‌گرایی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را به چالش کشید و قطع پیوند با نهاد‌های بین‌المللی را که بعد از جنگ جهانی دوم به وجود آمد؛ از معایب رویکرد دولت واشنگتن در عرصه سیاست خارجی برشمرد.

وی در این یادداشت به نقل از «روچیر شارما» استراتژیست ارشد شرکت مالی «مورگان استانلی» می‌نویسد: اقتصاد جهانی به گونه‌ای است که در آن آمریکا در نقطه اوج قرار دارد و این شرایط معمولاً دوام چندانی نخواهد داشت و از پس آن، سراشیبی و سقوط خواهد بود.

زکریا همچنین هشدار داد که همزمان با تلاش آمریکا برای به رخ کشیدن قدرت خود، دیگر قدرت‌های جهانی مانند چین نیز بیکار نخواهند نشست و بالطبع، واقعیت اقتصادی فعلی تبعات ژئوپلیتیکی نیز به دنبال خواهد داشت.

این درحالی است که وی همزمان با نشست جی ۲۰، برنامه‌ای با عنوان «آیا آمریکا در اوج اقتصادی است» را از شبکه سی ان ان پخش کرد و در آنجا نیز به عواقب رفتار‌های اقتصادی دولت ترامپ اشاره کرد.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها