«الشرق الاوسط» گزارش داد/

ورود مخالفان بشار به کوبانی پیش شرط آنکارا برای پیوستن "پیشمرگه" به کردهاست

یک روزنامه وابسته به عربستان سعودی اعلام کرد که ترکیه، ورود تروریست‌های مخالف دولت سوریه به شهر کوبانی را به عنوان پیش شرط ورود نیروهای «پیشمرگه» به این شهر عنوان کرده است. انتهای پیام/ک.ف.ف
کد خبر: ۳۲۱۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۲ - 26October 2014

ورود مخالفان بشار به کوبانی پیش شرط آنکارا برای پیوستن

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، پس از انتشار خبرهای ضد و نقیض درباره توافق بر سر ورود حدود 1300 تروریست عضو گروهک موسوم به ارتش آزاد، روزنامه فرامنطقهای «الشرق الأوسط» که تحت حمایت عربستان سعودی است، به نقل از مسئولان دولت ترکیه گزارش داد، آنکارا تنها زمانی اجازه خواهد داد که نیروهای پیشمرگه کرد برای مقابله با داعش و پیوستن به کردهای کوبانی، وارد این شهر شوند، که کردها نیز اجازه دهند مخالفان دولت سوریه نیز وارد این شهر شوند.

یگانهای «پشتیبانی مردمی کرد» در «عین العرب» (کوبانی) چندی پیش با بیان اینکه، ترکیه مانع ورود نیروهای نظامی کردستان عراق (پیشمرگه) به این شهر میشود، تأکید کردند آنکارا همچنان به تروریستهای عربی و خارجی اجازه میدهد که از شهر «جرابلس» (غرب کوبانی) و روستای «الراعی» که در مرز با سوریه قرار دارد، به گروهک تروریستی داعش بپیوندند.

الشرق الأوسط در ادامه گزارش خود با اشاره به اینکه برخی از منابع کرد اعلام کردند که مذاکرات درباره ورود نیروهای گروهک ارتش آزاد به کوبانی همچنان ادامه داد، مدعی شد که در مدت زمان کوتاهی نتایج مثبتی در این مذاکرات صورت خواهد گرفت.

به گزارش این روزنامه، منابع مخالفان دولت سوریه نیز اوضاع میدانی را برای کردهای کوبانی مناسب ندانستند و مدعی شدند که کردها نمیتوانند چنین کمکی را نپذیرند و در صورت عدم پذیرش، این مسئله تأثیرات منفی را برای آنها و شهر کوبانی در پی خواهد داشت.

بنا بر این گزارش، «عبدالجبار العکیدی» که عهدهدار سرکردگی 1300 تروریست گروهک ارتش آزاد است، پس از برگزاری نشستی با فرماندهان نیروهای پشتیبانی مردمی کرد مدعی شد که برای ورود تروریستهای ارتش آزاد به کوبانی با مقامات کرد به توافق رسیدهاند.

الشرق الأوسط با اشاره به انتشار بیانیهای از سوی حزب اتحاد دموکرات کردستان درباره دیدار کردها با مسئولان گروهک تروریستی ارتش آزاد، تأکید کرد که در این بیانیه آمده است، پیشنهاد برخی از اعضای گروهک ارتش آزاد برای مقابله با داعش اقدام جدیدی نیست؛ چرا که نیروهای ارتش آزاد در میان اتاقهای عملیات «برکان الفرات» حضور داشتند و بیش از 8 ماه است که برای پشتیبانی از کوبانی در جنگ علیه داعش شرکت دارند.

الشرق الأوسط در پایان تأکید کرد، هیئت دفاع از کوبانی، مشارکت هر گروه دیگری برای مبارزه با داعش را مشروط به هماهنگی با شورای نظامی یگانهای پشتیبانی مردمی کرد دانسته است.

در همین زمینه، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه چندی پیش برای مشاکت این کشور در ائتلاف نمایشی علیه گروهک تروریستی داعش، 4 شرط را مطرح کرد که آموزش معارضان سوری و تسلیح و تجهیز آنها و انجام عملیات علیه نظام حاکم در سوریه از جمله این شروط بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار