استفاده سعودی از سلاح‌های ممنوعه/ نبردها به نفع ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جریان است

سخنگوی رسمی نیرو‌های مسلح یمن امروز دوشنبه تاکید کرد: نبرد‌ها در میدان به نفع ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جریان است.
کد خبر: ۳۲۱۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۰ - 03December 2018

استفاده سعودی از سلاح‌های ممنوعه؛ نبردها به نفع ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جریان استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، سرتیپ یحیی سریع در یک کنفرانس مطبوعاتی در صنعا اظهار داشت: ائتلاف جنگ افروزان در عمل به درخواست‌ها برای آتش‌بس اعتنایی نکرده و به عملیات تجاوزکارانه خود و ارتکاب جنایات فراوان طی 10 روز اخیر پرداخته است.

سریع خاطر نشان کرد: ائتلاف متجاوزان، طی 10 روز اخیر، 350 بار به یمن حمله هوایی انجام داد که بیشتر آن‌ها به استان‌های صعده و الحدیده بوده است که منجر به شهید و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان و ویران شدن تعدادی از منازل به ویژه در استان الحدیده شده است.

بر اساس گزارش المسیره، وی افزود: حملات هوایی متجاوزان بر محله‌های شرقی و جنوبی شهر الحدیده و الدریهمی و منطقه کیلو 16 متمرکز بوده و همچنین مناطق حساس و حیاتی الحدیده را هدف قرار داده که خسارت‌های زیادی به کارخانه‌ها و انبار‌ها وارد کرده است.

به گفته وی، جنگنده‌های کشور‌های متجاوز همچنان با ده‌ها بمب خوشه‌ای و ممنوعه در سطح بین‌المللی، مردم را در صعده و حجه هدف قرار می‌دهند که در نتیجه آن، 1124 نفر شهید و 1665 نفر زخمی شده‌اند، بیشتر قربانیان کودک بوده‌اند.

سخنگوی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تصریح کرد: بیشتر بمب‌های خوشه‌ای که در این حملات بر سر مردم ریخته شده، ساخت آمریکا بوده است.

وی درباره عملیات‌های ارتش و کمیته‌های مردمی اعلام کرد: طی 10 روز، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در چندین عملیاتی که انجام داده‌اند با بیش از 50 حمله دشمن در محور‌ها و جبهه‌های نبرد مقابله کرده‌اند، بیشتر تلاش‌های تهاجمی دشمن در مرز‌ها بوده است، با این حال نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی با این یورش‌ها مقابله کرده که در نتیجه آن، خسارت‌ها و تلفات سنگین به نیرو‌های دشمن در جبهه‌های مرزی وارد شده است.

بر اساس گزارش شبکه المسیره، یحیی سریع افزود: تلاش‌های دشمن برای نفوذ شکسته خورده و روند نبرد در تمام جبهه‌ها به نفع نیروهایمان است، نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی بر ارتفاعات استراتژیک در جیزان و مواضعی در عسیر و نجران که اهمیت نظامی دارد، سیطره دارند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار