سازمان ملل خواستار آتش‌بس پایدار در یمن شد

مدیران نهادهای زیر مجموعه سازمان‌ملل در بیانیه‌ای مشترک خواستار توقف مستمر تجاوزات ائتلاف سعودی در یمن بویژه الحدیده شدند.
کد خبر: ۳۲۱۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۳ - 03December 2018

سازمان ملل خواستار آتش‌بس پایدار در یمن شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، مدیران نهادهای زیر مجموعه سازمان ملل دوشنبه شب در بیانیه‌ای مشترک بر توقف مستمر جنگ و درگیری در یمن بویژه الحدیده تاکید کردند.

در بخشی از این بیانیه که شبکه خبری الجزیره آن را دوشنبه‌شب منتشر کرد، آمده است: از همه طرف‌های درگیر در یمن می‌خواهیم که به سوئد بروند تا در مذاکرات صلح شرکت کنند.

سازمان ملل با اشاره تلویحی به عدم همکاری ائتلاف سعودی با طرح صلح و مذاکرات یمن تاکید کرد که «آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل به محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی گفته که حمایت ریاض از تلاش‌ها برای حل بحران یمن و مقابله با فاجعه انسانی ضرورت دارد.»

حملات ائتلاف سعودی-اماراتی با وجود درخواست‌های مکرر مسئولان سازمان ملل از جمله مارتین گریفیتس برای توقف جنگ در یمن و آغاز مذاکرات صلح، هنوز متوقف نشده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز دوشنبه با اشاره به درخواست سازمان ملل برای برقرای آتش‌بس در یمن و آغاز دور جدید مذاکرات صلح در سوئد گفت که ائتلاف سعودی-اماراتی نه تنها تاکنون به این درخواست پاسخی نداده‌، بلکه مرتکب جرم و جنایت بیشتری بویژه طی روزهای اخیر شده است.

پیش از این قرار بود مذاکرات صلح در شهریور ماه در ژنو برگزار شود که با مانع‌تراشی عربستان سعودی این نشست برگزار نشد و عربستان به هواپیمای عُمانی برای انتقال هیأت انصارالله از صنعاء به ژنو و خارج شدن شماری از زخمی‌ها و بیماران یمنی تحت نظارت سازمان ملل برای درمان، اجازه پرواز و فرود در فرودگاه صنعاء را نداده بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها