نماینده ولی فقیه در استان لرستان:

اولین مسئولیت خبرنگاران، ترویج مبانی دینی و ارزش‌های انقلابی است

آیت‌الله «سید احمد میر عمادی» گفت: اولین مسئولیت خبرنگاران، استفاده از رسانه برای تبلیغ و ترویج مبانی دینی و ارزش‌های انقلابی است؛ لذا برای دین خدا و ارزش‌های دینی قلم بزنید و دِین خود را نسبت به دین الهی ادا کنید.
کد خبر: ۳۲۱۷۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰ - 04December 2018

اولین مسئولیت خبرنگاران تبلیغ و ترویج مبانی دینی و ارزش های انقلابی استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، آیت‌الله «سید احمد میرعمادی» نماینده ولی فقیه در استان لرستان، در نشست با با اصحاب رسانه استان با محوریت بررسی آسیب‌ها و فرصت‌های فضای مجازی، با بیان این‌که رسانه و فضای مجازی لرستان همواره فرصت بوده است، اظهار داشت: رسانه‌های استان باید جهت‌گیری منطقی، صحیح و عقلانی داشته باشند

وی با بیان اینکه ۱۲ نفر از اصحاب رسانه لرستان در این نشست صحبت کردند، گفت: دوستان سخنران نکات خوبی گفتند و واقعا بنده راضی هستم و از رشد رسانه‌ای و رشد فضای مجازی استان هم راضی هستم و از خبرنگاران و اصحاب رسانه به خاطر زحمات و تلاش‌های مخلصانه‌شان تشکر می‌کنم.

وی با تاکید بر این‌که این جمع فرهیخته هستند و فرهیخته‌تر خواهند شد و موثر خواهند بود، تصریح کرد: باید به این قشر از جامعه مجال و فرصت بدهیم و فضای لازم را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

امام جمعه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: هنر این نیست که عیب‌ها را بزرگ کنیم، هنر آن است که عیب‌ها را برطرف کنیم و مغز‌ها و اندیشه‌ها را پرورش دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان این‌که این جمع پربرکت و ارزشمند رسانه‌ها با همه گرایش‌ها و فکرها، ارزشمند است، اظهار داشت: اگر می‌خواهید جلسه‌ای برگزار کنید محدودیتی ایجاد نکنید، هر کسی هر نظری دارد بیاید شرکت کند.

آیت‌الله میرعمادی با بیان این‌که آن‌چه بر ما لازم است هم‌افزایی است، گفت: نیرو‌های ولایی و فرهیخته و دوستدار انقلاب و رهبری و نظام باید با هم‌افزایی کار کنند، بنا نیست همه حرف من را بزنند، هرکسی حرف خود را باید بزند، اما در یک چارچوب معین.

وی از خبرنگاران خواست به‌خاطر شغل خود شکرگزار خداوند باشند و ادامه داد: خداوند به شما نعمت خرد و اندیشه داده است، شما با فکر سر و کار دارید، بیان شما نعمت بزرگی است، قدر این نعمت را بدانید.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان این‌که یکی از موضوعاتی بسیار ارزشمند در اسلام فکر، اندیشه و قلم است، یادآور شد: برتری انسان‌ها به فکر است و شما خبرنگاران کاری را انجام می‌دهید که برترین کار‌هاست و ارزشمند‌ترین موضوع در قرآن کریم تفکر و تدبر است.

آیت‌الله میر عمادی نتیجه فکر و کار خبرنگاران را هدایت، معنویت، بصیرت، بیداری و رسیدن به سعادت دانست و تصریح کرد: امام علی (ع) می‌فرماید «بر شما باد به اندیشه ورزی و فکر کردن و نوشتن و گفتن، که این باعث هدایت جامعه است»؛ غرض از نقد نیز اصلاح اعمال است.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به این‌که در هیچ دوره‌ای از تاریخ این‌قدر بیان و فکر ارزش نداشت، عنوان کرد: رسانه‌ها منشأ خیلی از مسائل در جامعه، تاثیرگذار و تحول آفرین هستند؛ چرا که رسانه فرصت است برای تبلیغ و ترویج ایده‌ها و آرمان‌ها، امروز انقلاب به‌عنوان یک الگو باید از همین فضای رسانه به دنیا معرفی شود و اعتقادات و ارزش‌های دینی را باید از همین بستر معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه این رسانه‌های عظیم برای ما فرصت است که داشته‌های داشته‌های فرهنگی، اقتصادی و طبیعی و علمی استان را معرفی کنیم، تصریح کرد: باید آنچه را که برای ما مایه مباهات و افتخار است را بزرگنمایی کنیم، سر را بلند کنیم و ببینیم در استان چه ظرفیت‌هایی است.

نماینده، ولی فقیه در لرستان با اشاره به مسئولیت و رسالت رسانه‌ها، خطاب به خبرنگاران اظهار داشت: اولین مسئولیت شما استفاده از رسانه برای تبلیغ و ترویج مبانی دینی و ارزش‌های انقلابی است؛ لذا برای دین خدا و ارزش‌های دینی قلم بزنید و دِین خود را نسبت به دین الهی ادا کنید.

آیت‌الله میرعمادی افزود: جهت‌گیری خیلی مهم است، رسانه‌ای که جهت‌گیری نداشته باشد، آینده و اهداف را نبیند، کجا می‌تواند ارزش یابد؛ جهت‌گیری در مسیر اسلام، انقلاب اسلامی، ولایت و منافع استان مهم است.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: تضعیف ارزش‌ها و گرایش‌های دینی و انقلابی، تضعیف روحیه انقلابی مردم، ایجاد یأس و ناامیدی و تفرقه، جبهه و جهت‌گیری دشمن است. همچنین بر طبل یأس و ناامیدی کوبیدن یعنی حرکت در جبهه دشمن و نادیده گرفتن پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها نیز حرکت در جهت‌گیری‌های دشمن است.

وی با تاکید بر این‌که رسانه‌های استان لرستان باید جهت‌گیری منطقی، صحیح و عقلانی داشته باشند، افزود: اکثر یا قریب به اتفاق فضای مجازی استان و رسانه‌ها منویات رهبری را دنبال می‌کنند و رسالت امروز این است که اندیشه‌ها و دغدغه‌های رهبری را به مطالبات عمومی تبدیل کنیم؛ چرا که راه نجات این است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به این‌که وظیفه دیگر فعالان رسانه‌ای استان، همگرایی و هم‌افزایی برای پیشرفت و توسعه لرستان و انعکاس مطالبات و انتظارات مردم است، گفت: باید اقتدار و شکست‌ناپذیری ایران را برجسته کنیم، ۴۰ سال است که از سلطه آمریکا و انگلیس خارج شده‌ایم و استقلال داریم، این کم دستاوردی است؟ نگذاشتیم ایران تجزیه شود، در هشت سال جنگ چه‌قدر از خاک میهن را اشغال کردند و ما نگذاشتیم.

وی پیروزی در جنگ سخت و نرم را دستاورد انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: در مبارزه با تروریست و ضد انقلاب و داعش پیروز شدیم و با وجودی که دولت‌های متفاوتی سر کار آمدند، اما از آرمان‌ها و اهداف انقلاب عقب‌نشینی نکردیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار