امیر نصیربیگی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

تئاتر مقاومت به مدد نخبگان گفتمان جهانی ایجاد می‌کند

دبیر جشنواره تئاتر مقاومت گفت: تئاتر مقاومت با مدد فکری نخبگان و اساتید خبره باید کارهای فاخر در سطح داخل و منطقه بسازد تا بتواند گفتمان جهانی ایجاد کند.
کد خبر: ۳۲۱۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸ - 04December 2018

امیر نصیربیگی دبیر شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، با بیان اینکه این جشنواره ظرفیت بالایی دارد، اظهار داشت: اگر حمایت و تدبیر مسوولین متوجه جشنواره تئاتر مقاومت باشد قطعاً ظرفیت برگزاری سالانه این جشنواره وجود دارد چراکه اگر می‌خواهیم جشنواره تاثیرگذار و نقش آفرینی داشته باشیم باید به سمت تداوم این اتفاق فرهنگی و هنری برویم.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت در سطح بین‌الملل موجب ایجاد جایگاه خاص جشنواره خواهد شد. همچنان که این جشنواره در داخل کشور توانسته جایگاه خوبی ایجاد کند. با برگزاری بین‌المللی تئاتر مقاومت در بین کشورهای دوست و همسایه و جریان مقاومت به طور جدی آثار خوب و کیفی ارایه می‌شود.

دبیر شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت درباره بودجه این جشنواره گفت: امسال جشنواره تئاتر مقاومت با کمبود منابع روبرو بود. اما با مدیریت درست توانستیم از منابع کم استفاده بهینه کنیم. امسال با صرف‌جویی‌هایی که شکل گرفت از گروه‌های نمایشی بیشتری حمایت کردیم ضمن اینکه سقف حمایتی نیز افزایش داشت.

نصیربیگی به برگزاری کارگاه آموزشی برای شرکت کنندگان جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: امسال برای حدود 160 نفر از هنرمندان تئاتری استان‌ها و شهرستان‌ها کارگاه‌هایی با حضور اساتید برگزار کردیم که در حوزه تربیت و توانمندسازی اتفاق خوبی بود.

وی تاکید کرد: شرط افزایش بودجه حتماً لازمه افزایش کیفیت جشنواره نیست. درست است که جشنواره به منابع بیشتری برای تاثیرگذاری احتیاج دارد اما با هزینه‌های کمتر نیز می‌توان جشنواره تاثیرگذار و نقش آفرین برگزار کرد.

دبیر شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت در ادامه به استقبال تماشاگران اشاره کرد و گفت: در سالن‌های تئاتر شهر و سایر سالن‌های تئاتر امسال شاهد استقبال خوب و چشم‌گیر مخاطبین بودیم به طوری که هر شب به دلیل محدودیت‌های سالن‌ها شرمند تعداد زیادی از تماشاگران می‌شدیم.

نصیربیگی اظهار داشت: امسال جشنواره تئاتر مقاومت یک جشنواره خیلی خوب بود. شور و نشاطی که جشنواره ایجاد کرده بود موجب رضایت گروه‌های نمایشی شده بود. این اتفاق کاملاً با دیدن گروه‌های نمایشی قابل حس و دریافت بود.

وی به طرح بلیت فروشی در جشنواره تئاتر مقاومت اشاره کرد و گفت: امسال بحث بلیت فروشی مطرح شد که تمام هزینه‌های آن برای حمایت از گروه‌های نمایشی بود. صرفاً خواستیم به اقتصاد هنرمندان کمک کنیم. البته گروه‌هایی که طرح بلیت فروشی آن‌ها انجام شد، کارهای خوبی بودند که فروش خوبی هم داشتند.

دبیر شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت در پایان به ضرورت ایجاد دبیرخانه دائمی برای جشنواره تئاتر مقاومت اشاره داشت و افزود: لازم است جشنواره تئاتر مقاومت با تاسیس دبیرخانه دائمی بتواند نقص‌ها و آسیب‌ها را بررسی و با پشتوانه علمی و تحقیقاتی بتواند مسیر خودش را طی کند و واقعاً از اساتید این حوزه بهره بگیرد. اگر نخبگان در حوزه تئاتر مقاومت ورود نکنند، شاهد کارهای سطحی و شعاری خواهیم بود و این گره‌گشایی مسائل روز و شرایط امروز جامعه ما نخواهد بود.

نصیربیگی ادامه داد: تئاتر مقاومت به مدد فکری نخبگان و استاتید خبره باید کارهای فاخر در سطح داخل و منطقه تولید کند تا بتواند گفتمان جهانی ایجاد کند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار