رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان تأکید کرد؛

ضرورت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده

«عبدالله خالصی‌دوست» گفت: فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت باید به‌عنوان میراثی گران‌سنگ در ذهن ملت ایران باقی‌مانده به خوبی برای جوانان تببین و به نسل‌های آینده انتقال داده شود.
کد خبر: ۳۲۱۸۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸ - 04December 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از سمنان، کارگاه آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس ویژه اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با حضور «احمد یارمحمدی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس و ژ«مجتبی شربتی» نویسنده کتاب علوم و معارف دفاع مقدس در این دانشگاه برگزار شد.

در این جلسه، «عبدالله خالصی‌دوست» رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان، رزمندگان دوران دفاع مقدس را بهترین الگو برای نسل جوان دانست و اظهار داشت: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت به‌عنوان آرمان والای شهدا و ایثارگران، هدف اصلی انقلاب اسلامی در گسترش ارزش‌ها و دستاورد‌های انقلاب و دفاع مقدس است.

وی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی در ابتدای پیروزی انقلاب سعی کردند با ایجاد یک جنگ نظامی تمام عیار، مانع استقرار و شکل‌گیری انقلاب شوند، ولی جنگ هشت ساله ایران و عراق در سایه رهبری‌ امام راحل، به فرصتی ارزشمند برای اعتلای نام ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهان تبدیل شد.

خالصی‌دوست گفت: فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت باید به‌عنوان میراثی گران‌سنگ در ذهن ملت ایران باقی‌مانده به خوبی برای جوانان تببین و به نسل‌های آینده انتقال داده شود.

رزمندگان دوران دفاع مقدس را بهترین الگو برای نسل جوان

در ادامه این جلسه، «محمد حسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان نیز اظهار داشت: افتخارات، عزت، اقتدار، آرامش و امنیت کشور حاصل مجاهدت، فداکاری، ایثار و جهاد جانانه‌ای بود که رزمندگان ما در دوران هشت سال دفاع مقدس به نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به نقش اثرگذار و ارزنده دانشجویان و دانشگاهیان در هشت سال دفاع مقدس، گفت: جوانان پرشور انقلابی در دوران دفاع مقدس مهم‌ترین و اثرگذارترین مدافعانی بودند که از حریم اسلام و کشور دفاع کردند و آن‌چه موجب پیروزی آنان شد، قدرت معنویت، سلاح ایمان و توکل بر خداوند و پیروی از ولایت فقیه بود.

سلامی با تأکید بر نقش مسئولان و اساتید دانشگاه برای انتقال فرهنگ برآمده از دوران دفاع مقدس، گفت: دانشگاهیان باید آرمان‌ها و ارزش‌های دوران دفاع مقدس را به نسل‌های جدید انتقال دهند و برای خنثی‌سازی نقشه‌های شوم دشمنان از فرهنگ و گنجینه غنی و ارزشمند دوران دفاع مقدس بهره گیرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها