رئیس جمهوری خبر داد؛

بهره‌برداری از ۴۳۴ طرح عمرانی، تولیدی و کشاورزی در سمنان

حجت‌الاسلام «حسن روحانی» گفت: ۴۳۴ طرح عمرانی و تولیدی کشاورزی در سفر دولت به استان سمنان به بهره‌برداری می‌رسد که برای آن ۳۱۹ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
کد خبر: ۳۲۱۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲ - 04December 2018

بهره‌برداری 434 طرح عمرانی، تولیدی و کشاورزی در سفر دولت به سمنانبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از سمنان، حجت‌الاسلام «حسن روحانی» رئیس جمهور در دیدار با مردم شاهرود، با بیان این‌که صد‌ها پروژه و طرح کوچک و بزرگ در سفر استانی دولت به سمنان افتتاح خواهد شد، اظهار داشت: ۴۳۴ طرح عمرانی و تولیدی کشاورزی در سفر دولت به استان سمنان به بهره‌برداری می‌رسد که برای آن ۳۱۹ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی ادامه داد: دولت باید به فکر مردم و کشاورزان باشد و از این رو تلاش می‌کند تا همه بتوانند زندگی بهتری داشته باشند.

روحانی تصریح کرد: قیمت گندم که در آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید در سال ۹۲ در هر کیلوگرم ۴۰۰ تومان بود، امسال به یک‌هزار و ۶۰۰ تومان در هر کیلوگرم رسیده است و از این رو دولت می‌کوشد تا کشاورزان حاصل زحمات خود را ببینند و از طرفی کشور برای چهارمین سال به خودکفایی در تولید گندم برسد.

رئیس‌جمهوری ادامه داد: در حوزه تأمین آب کشاورزی و مدرن‌سازی کشاورزی و همچنین توجه به آبیاری تحت‌فشار از ابتدای انقلاب اسلامی تا سال ۹۲، ۱۶ هزار و ۲۰۰ هکتار در استان سمنان به سامانه‌های آبیاری نوین مجهز شده بود که از سال ۹۲ تا امروز نیز ۱۶ هزار و ۷۰۰ هکتار دیگر به این بخش اضافه شده است.

وی با اشاره به حرکت استان سمنان در مسیر توسعه، افزود: هیچ روستای بالای ۲۰ خانواری نیست که آب آشامیدنی و برق نداشته باشد و گازرسانی در اکثر مناطق انجام شده است و امروز ارتباطات، اتصالات و اینترنت در بیشتر روستا‌ها در دسترس مردم قرار دارد.

روحانی ادامه داد: فرودگاه شاهرود که تا امروز محلی شهرستانی یا استانی بود، از فردا فرودگاه بین‌المللی خواهد بود و تمام مقدمات مربوط به این کار نیز در کمیسیون‌های مختلف به انجام رسیده است.

وی گفت: بین‌المللی شدن فرودگاه شاهرود به تصویب هیأت وزیران رسیده است و وزارت راه و شهرسازی باید به سرعت این مصوبه را اجرایی و عملیاتی کند.

رئیس‌جمهوری ادامه داد: حق مردم شاهرود است تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن محصولات تولیدی خود را به کشور‌های هدف صادر کنند و البته گام‌های دیگری نیز برای توسعه همه استان سمنان برداشته خواهد شد.

روحانی با اشاره به گازرسانی به روستا‌های باقی‌مانده در استان سمنان، گفت: ۹۷ درصد جمعیت این استان دارای نعمت گاز طبیعی هستند و گازرسانی به ۱۸ روستا نیز همچنان در دست انجام است.

وی بیان کرد: ۶۹ درصد روستا‌های استان سمنان در آغاز دولت تدبیر و امید دارای گاز طبیعی شده بودند که امید می‌رود این تعداد در کار این پایان دولت به بیش از ۹۰ درصد برسد.

رئیس‌جمهوری با بیان این‌که روستا‌ها دارای استعداد‌های کشاورزی خوبی هستند و دولت باید به مردم کمک کند تا بتوانند با آبیاری نوین و کشت‌های گلخانه‌ای محصولات بهتر و بیشتری برداشت کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار