نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی تأکید کرد؛

ضرورت سیاست‌گذاری‌ برای کاهش ورودی جامعه معلولان

حجت‌الاسلام «سید علیرضا عبادی» گفت: بایستی عمده برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری به سمت کاهش ورودی جامعه معلولان باشد که می‌تواند از طریق توجه به مباحث ژنتیکی و همچنین پیشگیری از حوادثی مانند تصادفات صورت گیرد.
کد خبر: ۳۲۱۸۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹ - 04December 2018

انسان به صورت فطری به گره‌گشایی از افراد دارای ضعف جسمی علاقه‌مند هستندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، حجت‌الاسلام «سید علیرضا عبادی» نماینده ولی فقیه در خراسان‌ جنوبی، پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در دیدار با مدیرکل و پرسنل بهزیستی استان، اظهار داشت: بایستی عمده برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری به سمت کاهش ورودی جامعه معلولان باشد که می‌تواند از طریق توجه به مباحث ژنتیکی و همچنین پیشگیری از حوادثی مانند تصادفات صورت گیرد.

وی با بیان این‌که خدمت‌رسانی به نوع بشر عبادت است، افزود: خدمت به جامعه معلولین دارای اجر و منزلت بیشتری است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان کرد: همه انسان‌های سالم از منظر روحی نیز به صورت فطری به کمک، خدمت و گره‌گشایی از افراد دارای ضعف جسمی همچون کودکان، بیماران و معلولین علاقه‌مند هستند.

وی کار کارمندان و نیرو‌های کاری در بهزیستی را به دلیل خدمات‌رسانی به قشر معلولین از بهترین کار‌ها برشمرد و افزود: خداوند متعال معلولین را دوست دارد و اگر از سلامت آنان کاسته شده است، اما ارزش آنان در نزد خدا ضایع نشده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تبیین کرد: نباید معلولیت را محدودیت بدانیم؛ چرا که ممکن است فردی از نظر بدنی معلول باشد، اما از نظر اندیشه، اخلاق و تقوا بهترین باشد.

حجت‌الاسلام عبادی با اشاره به این مهم که علت درندگی امروز جامعه بشریت به دلیل کنار گذاشتن تعلیمات انبیاء و سلیقه‌ای عمل کردن آنان بوده است، گفت: باید این امانت رعایت شود؛ چراکه فوق تخصص ماست و نباید روی آن اثر سوء بگذاریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر ضرورت دشمن‌شناسی در جامعه، متذکر شد: بایستی حواس‌مان به  افرادی که به صورت واهی و غیرمستقیم حرف می‌زنند باشد و تلاش کنیم که با سرنوشت نوع بشر بازی نکنیم.

حجت‌الاسلام عبادی همه خدمات را ارزشمند برشمرد و گفت: مسئله اصلی روح و جان انسان این است که انسان موجودی نامتناهی است که باید نسبت به این مسائل دقت کافی و وافی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار