سرپرست گروه اعزامی ایثارگران به لاهه:

اعتراف نماینده آمریکا از تاثیرگذاری جانبازان شیمیایی در افکار عمومی/ نصب نماد مظلومیت جانبازان در سردشت

سجاد قاسمی گفت: نماینده آمریکا در کنفرانس سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی با عصبانیت اعلام کرد که حضور جانبازان شیمیایی ایرانی تاثیر خوبی در افکار عمومی داشت.
کد خبر: ۳۲۱۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸ - 04December 2018

اعتراف سفیر آمریکا از تاثیرگذاری جانبازان شیمیایی در افکار عمومی/ نصب نماد مظلومیت مردم در سردشتبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، نشست خبری  تشکل‌های ایثارگری حاضر در بیست و سومین کنفرانس (opcw) سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی با حضور سیدکمال لوح موسوی دبیر حمایت از مصدومین شیمیایی، سجاد قاسمی سرپرست گروه اعزامی ایثارگران، اسدالله محمدی عضو و راوی موزه صلح تهران، عبدالرحیم کریمی واحد دبیر انجمن حمایت از جانبازان شیمیایی سردشت، محمدرضا صدیقی مقدم مدیرکل مصدومین شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

قاسمی در ابتدای جلسه در خصوص دستاورد‌های حضور تشکل‌های ایثارگری در لاهه هلند توضیحاتی داد و اظهار داشت: ۱۹۸ کشور در این اجلاس حضور داشتند. جانبازان و ایثارگران شیمیایی در این جلسه حضور یافتند و با قرائت بیانیه افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دادند.

وی با بیان این که در این کنفرانس با هدف منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سطح جهان سخنرانی‌هایی بیانیه‌هایی قرائت شد، گفت: چند ماه قبل از اعزام جانبازان و ایثارگران در حوزه عملیات روانی برنامه‌ریزی‌هایی داشتیم. پنج سازمان مردم نهاد در جلسات این سازمان در ١١ جلسه در پنج محور فعالیت داشتند. ما در این کنفرانس از موضوع اقتدار و اعتدال سخن گفتیم.

طوماری از تحریم‌های دارویی علیه ایران تهیه شد

سرپرست گروه اعزامی ایثارگران با اشاره به چهار بیانیه دیپلماتیک در کنفرانس، عنوان کرد: تحریم‌های دارویی مشکلی است که جانبازان امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. به همین جهت برای این کنفرانس طوماری از تحریم‌های دارویی علیه ایران که به  امضای جانبازان درآمده بود تهیه شد. در این جلسه مسئولان ارشد برخی از کشور‌ها از ابراز بی اطلاعی کردند. وزیر بهداشت روز گذشته در مصاحبه‌ای از انجمن‌های مردمی نهاد درخواست کرد تا فعالیت‌هایشان را در سطح بین المللی در خصوص تحریم‌های دارویی ادامه دهند.

قاسمی با بیان این که نماد جانبازان شیمیایی در سردشت رونمایی خواهد شد، گفت: المان مظلومیت سردشت در لاهه قرار دارد. در این کنفرانس درخواست کردیم که یک نماد هم از مظلومیت مردم در سردشت نصب شود.

وی با اشاره به دعوت از مدیرکل سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی عنوان کرد: پیشنهاد دادیم تا ارتباط بین سازمان‌های مردم نهاد در خصوص جانبازان شیمیایی با دیگر کشور‌ها افزایش یابد. همچنین در کنفرانس منع سلاح‌های شیمیایی در خصوص صندوق حمایت از قربانیان شیمیایی نیز بحث شد.

سرپرست گروه اعزامی ایثارگران خاطرنشان کرد: در نظر داریم سایتی طراحی کنیم تا جانبازان شیمیایی را به عنوان سفیران صلح در جهان معرفی کنیم.

وی در پایان اظهار کرد: سفیر آمریکا در جلسه با عصبانیت اعلام کرد که حضور جانبازان شیمیایی ایرانی تاثیر خوبی در افکار عمومی داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها