معرفی اعضای هیات داوری بخش کارتون و کاریکاتور جشنواره «هنر جوان»

داوران بخش کاریکاتور و کارتون هفتمین جشنواره هنر‌های تجسمی «هنرجوان» معرفی شدند.
کد خبر: ۳۲۱۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲ - 04December 2018

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، سید حمید شریفی دبیر هنری هفتمین جشنواره هنر‌های تجسمی «هنر جوان» داوران بخش‌های کاریکاتور و کارتون این رویداد حوزه تجسمی را منصوب کرد.

مسعود شجاعی طباطبایی، محمدحسین نیرومند و محسن نوری نجفی آثار کاریکاتور و کارتون جشنواره هنرجوان را ارزیابی و داوری خواهند کرد.

سیدمسعود شجاعی طباطبایی متولد 1342 در تهران و فارغ‌التحصیل مقاطع لیسانس نقاشی و فوق‌لیسانس گرافیک از دانشگاه‌های تهران و تربیت مدرس است. شجاعی طباطبایی طی سال‌های فعالیت هنری و خلق آثار کاریکاتور موفق به دریافت نشان مفاخر تجسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده و با حضور در جشنواره‌ها و رقابت‌های هنری ملی و بین‌المللی جوایز و الواح تقدیری متعددی از جمله جایزه ویژه مسابقه بین‌المللی کارتون آیدین دوغان ترکیه (1997) و جایزه سوم مسابقه بین‌المللی کارتون لیتوانی (1993) را کسب کرده است. از دیگر فعالیت‌های او می‌توان به مدیریت مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری، مدیریت خانه کاریکاتور ایران، سردبیری مجله‌های کاریکاتور و ایران کارتون، تدریس در دانشکده‌های هنر، دبیر بخش آسیایی فصلنامه کمیک جهانی پنسیلوانیا، برنامه‌ریزی جشنواره‌ها و کسب عنوان «مرد سال هنر انقلاب» در سال 95 و ... اشاره کرد.

محمدحسین نیرومند متولد 1343 در مشهد و دارای مدرک لیسانس طراحی صنعتی از دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران است. وی طی سال‌ها فعالیت هنری در زمینه طراحی کاریکاتور موفق به دریافت گواهینامه درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نشان عالی تجسمی از جشنواره بین‌المللی هنر‌های تجسمی فجر شده است. تدریس و آموزش در دانشکده هنر‌های زیبای سازمان صداوسیما، مشاور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، سردبیری و مدیر مسئول نشریه کیهان کاریکاتور، تألیف کتاب و مقاله و ... بخشی از فعالیت‌های او بوده است. همچنین کتاب دو جلدی دستورالعمل‌های فیل آبی برای ایده‌یابی از تألیفات این هنرمند است.

سیدمحسن نوری‌نجفی متولد 1336 در تهران است. وی دارای گواهینامه‌های هنری درجه یک کاریکاتور و درجه سه نقاشی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. نوری‌نجفی طی سال‌ها فعالیت هنری در زمینه‌های طراحی، کاریکاتور، فیلم‌نامه‌نویسی، کارگردانی انیمیشن و 35 سال همکاری با روزنامه‌های کثیرالانتشار کشور به خلق آثار متعددی پرداخته است. وی حضوری فعال در داوری جشنواره‌های بین‌المللی و همچنین برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجیِ انفرادی و گروهی مختلف در کشور‌های ایران، مکزیک، کانادا، فرانسه، ایتالیا، بلژیک، سوئیس، رومانی، آلمان و ... داشته است. کسب رتبه نخست گراند پرایز از کره جنوبی (1996) و جایزه و مدال ویژه جشنواره yomiuri Shimbun از کشور ژاپن (1993) نیز در دیگر افتخارات این هنرمند است.

هفتمین جشنواره هنر‌های تجسمی «هنر جوان» به همت موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر و با همکاری مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری دی ماه امسال در 6 بخش طراحی، پوستر، کارتون، کاریکاتور، تصویرسازی و عکس برگزار می‌شود. آخرین مهلت ثبت نام و ارسال اثر به دبیرخانه این رویداد 28 آذر ماه است و جزئیات و مقررات آن در سایت سپهر سوره هنر به نشانی www.artfest.ir قرار دارد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار