رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

روحانیت باید خدمت به خلق را سرلوحه کار‌های خود قرار دهد

حجت‌الاسلام «محمدجواد حاج علی‌اکبری» گفت: جامعه روحانیت باید مهرپروری و خدمت به خلق را سرلوحه خود در کار‌ها قرار دهند و پس از خدمت، مردم را به دین مبین ایسلام دعوت کنند.
کد خبر: ۳۲۱۸۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴ - 04December 2018

روحانیت باید خدمت به خلق را سرلوحه کار‌های خود قرار دهدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بوشهر، حجت‌الاسلام «محمدجواد حاج‌علی‌اکبری» رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، در چهارمین کنگره «علامه بلادی بوشهری» اظهار داشت: کنگره «علامه بلادی بوشهری» یک برنامه هویت‌بخش است.

وی بازگشت به معیار سیره نبوی را ضررورت دانست و گفت: باید از سیره پیامبر اکرم (ص) در تدابیر و فرآیند‌های تربیتی حوزه‌های علمیه به کار گرفته شود.

حاج‌علی‌اکبری دعوت به سیره رسول اکرم (ص) را جذاب خواند و خاطرنشان کرد: سیره نورانی نبوی را با تفسیر دائمی در همه مراتب سال‌های جوانی، تبیین و با مستندات ارائه شود.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با بیان این‌که راهکار‌های تحقیقی باید به طلاب آموزش داده شود، اظهار داشت: در جامعه شیعه، سیره معیار در شخصیت اولیای خدا تفسیر شده است.

وی عمل به آموزه‌های اهل بیت (ع) را در راستای قرآن کریم عنوان و تصریح کرد: مقصد خلقت در عینیت بخشیدن، با تأسی از سیره نبوی امکان‌پذیر است.

حاج‌علی‌اکبری، نظم، اشک‌های سحرگاهان و ادای فریضه نماز جمعه را از سیره شخصیتی پیامبر اکرم (ص) عنوان کرد و گفت: شخصیت اجتماعی حضرت محمد (ص) بسیار جذاب بوده است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تواضع، حسن خلق، فروتنی، صراحت بدون تکلف را از ویژگی‌های شخصیت اجتماعی نبی اکرم (ص) خواند و اظهار داشت: طلبه باید به اقتضای نسبت خاصش به شرف انتصابی عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: جامعه روحانیت باید مهرپروری و خدمت به خلق را سرلوحه خود در کار‌ها قرار دهند و پس از خدمت، مردم را به دین مبین ایسلام دعوت کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها