جهانگیری:

ایران مقتدر به امنیت منطقه کمک می‌کند/ سهم درآمد نفت در بودجه ۹۸ کمتر از ۲۵ درصد است

معاون اول رئیس جمهور گفت: اقتدار کشور در منطقه مسئله جدی و حیاتی است و در منطقه پر آشوب خاورمیانه، اقتدار ایران از اهمیت بالایی برخوردار است.
کد خبر: ۳۲۱۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹ - 04December 2018

بروز مشکل برای ایران، خلیج‌فارس را دچار مشکلات می‌کندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در بیست و پنجمین همایش بیمه و توسعه که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، اظهار داشت: بی‌تردید صنعت بیمه یکی از بخش‌های اصلی اقتصاد کشور است و برگزاری این همایش فرصت خوبی را برای نقد و بررسی صنعت بیمه به وجود آورده است.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به مهم‌ترین اولویت در دولت تصریح کرد: توسعه اقتصادی از بقیه موارد توسعه‌ای برای ما اولویت و اهمیت بیشتری دارد.

وی با تأکید بر اینکه تمام فشارها اعم از تحریم و بدعهدی‌ها برای تأثیر در توسعه اقتصادی است، گفت: هدف از تحریم‌ها ممانعت از توسعه اقتصادی است که بر تمام بخش‌ها و حوزه‌ها تأثیر خواهد گذاشت و مشکل ایجاد خواهد کرد.

جهانگیری افزود: اقتدار کشور در منطقه مسئله جدی و حیاتی است و در منطقه پر آشوب خاورمیانه، اقتدار ایران برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

معاون اول رئیس جمهور هشدار داد که در صورت بروز مشکل برای کشور ما ،منطقه خلیج‌فارس دچار مشکلاتی می‌شود که دنیا به سادگی از آن نخواهد گذشت.

وی با بیان اینکه ایران قوی و مقتدر به ثبات منطقه کمک جدی می‌کند، افزود: ما به عنوان مسئولان بخش اقتصاد وظیفه داریم به مسائل اقتصادی کشور بپردازیم؛ اقتصاد مقتدری که در آن سرمایه‌گذاری مناسب اتفاق بیفتد و در صورت لزوم بتوان از منابع خارجی استفاده کرد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تحریم‌های ظالمانه ایالات متحده علیه ایران، گفت: آمریکایی‌ها و کشورهایی که با ملت ایران سر دشمنی دارند سعی می‌کنند در مقطعی که کشور به سمت توسعه پیدا کردن می‌رود مشکل ایجاد کنند و البته این بار دست به اقدام عجیبی زدند که آنها را در سطح بین المللی بی آبرو کرد؛ اما به فضل الهی ملت ایران تا کنون سربلند بوده و یک نفر در دنیا نیست که بگوید ایران در موردی تخلف کرده است.

وی تأکید کرد: هدف تحریم‌ها به طور قطع اقتصاد کشور و زندگی مردم است، آنها می‌خواهند بالاترین فشار را به ما وارد کنند. تجربه ثابت کرده است که در دوران تحریم، اولین فشارها به بیماران، کودکان، سالمندان و اقشار ضعیف وارد می‌شود و آمریکا دروغ می‌گوید که می‌خواهد دولت را مد نظر قرار دهد.

جهانگیری در ادامه تأکید کرد: در تمام مراحل تحریم بیشترین فشار به بیماران وارد می‌شود، البته ما قادریم این فشار را با همکاری ملت، مهار کنیم.

معاون اول رئیس جمهور افزود: ایالات متحده در تلاش است تا فروش نفت را به صفر برساند، سیستم نقل و انتقال پولی ما را دچار مشکل کند، قطعا با فشارها مقابله خواهیم کرد و به جهانیان نشان می‌دهیم که فشارها ما را از کار باز نمی‌دارند.

وی با اشاره به تلاش دولت برای تدوین و ارسال بودجه ۹۸ به مجلس در موعد مقرر، گفت: اصرار داشتیم که بودجه در موقع مقرر تدوین و به مجلس فرستاده شود که این پیام به داخل و خارج از کشور داده شود که کشور بدون اتکا به درآمد نفتی هم اداره می‌شود که البته بعید می‌دانم سهم اتکا به درآمدهای نفتی در بودجه ۹۸ از ۲۵درصد بیشتر باشد.

جهانگیری با تأکید بر اینکه ایران کشوری نیست که بتوان آن‌ را از نظر حمل و نقل محاصره و تحریم کرد، گفت: ایران در شمال و جنوب به دریا متصل است و از نظر ریلی از چین تا اروپا اتصال دارد، ما ۱۵ همسایه داریم که از نظر جاده‌ای با آنها در ارتباط هستیم و نمی‌توان حمل و نقل ایران را محدود کرد.

معاون اول رئیس جمهور، تصریح کرد: از شرکت‌های بیمه‌ای انتظار داریم هیچ نفت‌کشی برای بردن نفت و هیچ کشتی برای واردات به ایران با نگرانی روبه‌رو نشود.

وی با اشاره به تحریم بیمه اتکایی، گفت: اختصاص چند میلیارد دلار به صنعت بیمه برای ارائه پوشش‌های اتکایی برای دولت ایران کار دشواری نیست و دولت در این زمینه در کنار شرکت‌های بیمه است.

معاون اول رئیس جمهور در پایان تأکید کرد: یک مسئله که به صورت جدی از صنعت بیمه انتظار می‌رود، اعتماد عمومی است، چرا که هیچ سرمایه‌ای به این میزان قابل اهمیت نیست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها