دبیر اجلاسیه شهدای هنرمند خراسان جنوبی خبر داد؛

رونمایی از آثار هنری در اولین اجلاسیه شهدای هنرمند خراسان جنوبی

«مجید کریمیان» گفت: اولین اجلاسیه شهدای هنرمند خراسان جنوبی ۱۴ آذرماه در بیرجند برگزار و از آثار هنری تصویری و مکتوب تولید شده در حوزه هنری خراسان جنوبی رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۳۲۱۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳ - 04December 2018

رونمایی از آثار هنری تصویری و مکتوب در اولین اجلاسیه شهدای هنرمند خراسان جنوبیبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، «مجید کریمیان» دبیر اجلاسیه شهدای هنرمند خراسان جنوبی، امروز (سه‌شنبه) در نشست خبری، اظهار داشت: برگزاری اجلاسیه شهدای هنرمند استان خراسان جنوبی برای اولین‌بار در روز چهارشنبه ۱۴ آذرماه ساعت ۶ بعدازظهر در سالن «ایثار» بیرجند برگزار می‌شود.

وی افزود: تاکنون ۳۶ شهید هنرمند در استان شناسایی شده است.

دبیر اجلاسیه شهدای هنرمند خراسان جنوبی با اشاره به دغدغه‌های رهبری پیرامون پرداختن به جریان مقاومت، بیان داشت: آقای «فضل‌الشرفی» از مبارزین و مجاهدین کشور «یمن» و دبیرکل سازمان بین‌المللی «توسعه موطن» کشور یمن، مهمان ویژه این جلسه هستند.

کریمیان با اشاره به برنامه‌های این اجلاسیه، عنوان کرد: قطعه سرود ملی «هنر برای آسمان» و همچنین اجرای قطعه سرود «سپاه محمد می‌آید» که اخیرا در سطح ملی حائز رتبه شده است و ارائه میثاق نامه جامعه هنری استان نیز از دیگر برنامه‌های این روز است.

وی با بیان این‌که در این گردهمایی باشکوه، میزبان خانواده هنرمندان شهید و جامعه هنرمندان استان خواهیم بود، متذکر شد: ما باید بتوانیم شاخصه‌های هنرمندانی که رهبری به آن‌ها اشاره می‌فرماید، با معرفی الگو‌های برتر به جامعه معرفی کنیم.

دبیر اجلاسیه شهدای هنرمند خراسان جنوبی اعلام کرد: رونمایی از مستند زیبای زندگی و خاطرات شهید هنرمند «شهید افسر» که از فرماندهان ارتش بوده و در چهار رشته هنری فعالیت داشته است، انجام می‌شود.

کریمیان مطرح کرد: کتاب روایت داستانی شهید هنرمند «مسعود تواضع» با عنوان «اولین پرواز» و همچنین کتاب «ان الحیات عقیدة و جهاد» که دارای ۴۰ خاطره کوتاه از سرداران استان خراسان جنوبی است و تنها کتاب عربی کنگره ملی شهدای استان رونمایی خواهد شد که نویسنده، این اثر را به رهبر انقلاب یمن تقدیم کرده است.

وی تصرح کرد: کتاب «عشق و باروت» که خاطرات «ابراهیم غفاری» است نیز در این اجلاسیه رونمایی می‌شود.

دبیر اجلاسیه شهدای هنرمند خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: از خانواده مرحوم جناب سرهنگ «سلطان‌پور» که در زمان اوج جنگ، تئاتر‌هایی اجرا می‌کرد و خدمات ارزنده‌ای در طول سالیان متمادی به جامعه فرهنگی و هنری و مقاومت داشت نیز تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار