سردار اشتری تأکید کرد؛

ضرورت استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان/ لزوم اعمال قانون با رعایت همه موازین شرعی و اخلاقی

فرمانده نیروی انتظامی گفت: استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان بسیار مهم است و همواره به خصوص در بحث تعالی رفتار باید این موضوع مدنظر قرار گیرد.
کد خبر: ۳۲۱۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵ - 04December 2018

ضرورت استاندارد سازی و تعالی رفتار کارکنان/ لزوم اعمال قانون با رعایت همه موازین شرعی و اخلاقیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع پرس، سردار «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی در اختتامیه دوره استانداردسازی و تعالی رفتار کارکنان پلیس راهور ناجا که در مجتمع فرهنگی عصر انقلاب شهریار با حضور جمعی از معاونان، فرماندهان پلیس‌های تخصصی و فرماندهان پاسگاه‌های راهنمایی و رانندگی سراسر کشور برگزار شد، اظهار داشت: مجموعه راهور و پلیس راه به طور شبانه روزی در حال خدمت‎رسانی به مردم هستند؛ علاوه بر کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها مجموعه پلیس راه و راهور ناجا بیشترین ارتباط با مردم را دارند که پیشانی ناجا محسوب می‌شوند.

فرمانده ناجا تصریح کرد: از زحمات کارکنان مجموعه پلیس راه و راهور، تشکر می‌کنم که نتیجه آن باعث ایجاد نظم و امنیت و همچنین کاهش جان باختگان و تصادفات می‌شود که این مهم اجر معنوی بالایی دارد.

سردار اشتری خاطرنشان کرد: طی چند سال گذشته تاکنون عزم جدی برای کاهش تلفات و تصادفات انجام شده که بحمدالله بر اساس گزارش‌های رسیده شاهد کاهش چشمگیری در این عرصه بوده‌ایم؛ خدا را شاکریم و خوشحال از بابت اینکه بستری فراهم شده تا مردم در آرامش و خوشی بتوانند به راحتی سفر کنند.

این مقام عالی انتظامی با اشاره به افزایش تعداد خودرو‌ها و تردد‌ها، گفت: طی سال‌های اخیر هرساله فشار مضاعفی بر دوش ما در این خصوص گذاشته می‌شود، اما در کل اقدامات بسیار بزرگی توسط نیروی انتظامی براساس یک فرآیند صحیح صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: انتظار می‌رود با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص اقتدار توأم با رأفت، مهربانی و عدالت کارکنان نیروی انتظامی اعمال قانون را با رعایت همه موازین شرعی و اخلاقی انجام دهند.

سردار اشتری گفت: استاندارد سازی و تعالی رفتار کارکنان بسیار حائز اهمیت است لذا باید هر روز ما بهتر از دیروز باشد برهمین اساس، این امر همواره به خصوص در بحث تعالی رفتار بایستی مدنظر قرار گیرد.

فرمانده ناجا با بیان اینکه پلیس ما باید پلیسی در تراز جمهوری اسلامی ایران و براساس فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) باشد، گفت: امروز با لطف و عنایت الهی و همت شما همکاران و رویکردی که انجام شده؛ براساس نظرسنجی‌های چهار دستگاه اجرایی کشور، محبوبیت نیروی انتظامی و اعتماد مردم به این مجموعه نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده که از این بابت خدا را شاکریم.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور با تاکید بر اینکه برخورد مودبانه در اعمال قانون بسیار تأثیرگذار است و تا سال‌ها در ذهن‌ها باقی می‌ماند، تصریح کرد: با توجه به اینکه پلیس راهور، پیشانی ناجا و نظام است در نتیجه استانداردسازی و تعالی رفتار بسیار مهم می‌باشد بنابراین باید رفتار، تجهیزات و امکانات هر سال نسبت به سال گذشته بهبود یابد.

وی با تاکید بر اینکه رفتار ناشایست در هیچ کجا پسندیده نیست و پلیس راهنمایی و رانندگی براساس قانون و شرع وظیفه دارد با رفتار شایسته و اسلامی، اعمال قانون کند، ادامه داد: همواره اقتدار همراه رأفت و مهربانی بایستی سرلوحه کار کارکنان نیروی انتظامی باشد.

فرمانده ناجا با تأکید بر اینکه در اعمال قانون نباید تبعیض قائل شد تا حق کسی ضایع شود، زیرا جبران‌ناپذیر است، افزود: اجرای صحیح قانون موجب ایجاد نظم و حفظ آرامش می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف مهم نیروی انتظامی این است با افزایش تجهیزات و تقویت نیروی متخصص انسانی بتواند تصادفات جاده‌ای و شهری را تا حد قابل توجهی کاهش دهد، البته طی چند ماهه گذشته قرارگاه کاهش تصادفات نیز در این خصوص راه اندازی شده است.

سردار اشتری درباره معیشت کارکنان نیز گفت: در این رابطه با افزایش حقوق کارکنان تأثیر مضاعفی در تقویت روحیه آنان ایجاد شود که این موضوع در انجام مأموریت‌ها بسیار تأثیرگذار است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها