بشار اسد:

دشمنی آمریکا با کشورهای مستقل حد و مرزی نمی‌شناسد

رئیس‌جمهور سوریه در دیدار با وزیر خارجه کره شمالی تاکید کرد که دشمنی آمریکا با کشورهای مستقل هیچگونه حد و مرزی نمی‌شناسد.
کد خبر: ۳۲۱۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۲ - 04December 2018

اسد: دشمنی آمریکا با کشورهای مستقل حد و مرزی نمی‌شناسدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «ری یونگ هو» وزیر خارجه کره شمالی و هیات همراه او که به سوریه سفر کرده‌اند با بشار اسد رئیس‌جمهور این کشور دیدار کردند.

دو طرف در این دیدار درباره روابط دوستانه و تاریخی بین سوریه و کره شمالی و راهکارهای تقویت این روابط در زمینه‌های مختلف بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر خارجه کره شمالی در این دیدار پیام شفاهی کیم جونگ اون رهبر کشورش را به اسد ابلاغ کرد. رهبر کره شمالی در این پیام بر مواضع ثابت کشورش در حمایت از سوریه تاکید و پیروزی‌های این کشور در جنگ علیه تروریسم را تبریک گفته است.

وزیر خارجه کره شمالی در ادامه گفت: دشمنی که کره شمالی و سوریه و همه کشورهای مخالف سیاست‌های سلطه طلبانه با آن مواجه هستند یکی است و به همین دلیل ما باید هماهنگی‌هایمان برای مقابله با نقشه‌های خارجی را بیشتر کنیم.

اسد نیز در این دیدار گفت: علیرغم اینکه شکل جنگ‌ها و فشارهایی که سوریه و کره شمالی با آن مواجه هستند با یکدیگر اختلاف دارد اما هدف این جنگ‌ها یکی است و آن تضعیف کشورهایی است که از استقلال در تصمیم‌گیری برخوردارند و در برابر توطئه‌های غرب می‌ایستند. این جنگ‌ها فقط سوریه و کره شمالی را هدف قرار نمی‌دهد بلکه با هدف ترسیم مجدد نقشه دنیا آغاز شده است.

وی با بیان اینکه «دشمنی آمریکا با همه کشورهای مستقل هیچ مرزی نمی‌شناسد» تاکید کرد: شکست‌ پروژه‌های غربی و مقاومت کشورهای مستقل مانند سوریه و کره شمالی و دیگر کشورها می‌تواند معادلات بین‌المللی را تغییر داده و توازن را مجددا به آن بازگرداند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها