درگیری شدید بین نیروهای تحت حمایت آمریکا و داعش در سوریه

«نیروهای دموکراتیک سوریه» که تحت حمایت ائتلاف آمریکایی قرار دارند، با تروریست‌های داعش در جنوب استان دیرالزور سوریه درگیر شدند.
کد خبر: ۳۲۱۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵ - 04December 2018

درگیری شدید بین نیروهای تحت حمایت آمریکا و داعش در سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، منطقه «هجین» در جنوب استان دیر الزور در شرق سوریه، امروز (سه‌شنبه) شاهد درگیری شدیدی میان عناصر داعش با نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) بود.

به نوشته پایگاه کردی «هاوار» نیروهای قسد توانستند پیشروی خوبی در تمامی محورها داشته باشند و این در حالی بود که باران شدیدی نیز در منطقه می‌بارید.

از سوی دیگر، ائتلاف آمریکایی نیز تجهیزات نظامی بیشتری به منطقه هجین گسیل و اعلام کرده است که هدف از این اقدام پایان دادن به حضور داعش در شرق فرات است.

حساب توئیتری «Rojava Resistance» که اخبار منطقه شرق سوریه را پوشش می‌دهد؛ دیروز اعلام کرد که تجهیزات نظامی آمریکا در اطراف منطقه هجین مستقر شده است. به نوشته این منبع، نیروهای «قسد» شب گذشته توانستند بر بیمارستان هجین و منازق اطراف آن مسلط شوند و درگیری‌ها به داخل شهر کشیده شده است.

منطقه هجین آخرین منطقه‌ای است که تروریست‌های داعش به صورت متمرکز در سوریه بر آن تسلط دارند و در درگیری با نیروهای عمدتا کرد، از روش جنگ‌های نا منظم استفاده می‌کنند. تروریست‌ها در هفته‌های اخیر توانسته بودند با استفاده از شرایط جوی و گرد و غبار و باران شدید و در نبود دید پهپادها، حملات موفقیت‌آمیزی علیه نیروهای دموکراتیک سوریه داشته باشند؛ اما در روزهای گذشته نیروهای قسد حملات جدید خود را با توجه به تجهیزات نظامی گسترده‌ای که به منطقه آورده شده، آغاز کرده‌اند.

مرحله جدید آزادسازی مناطق تحت اشغال داعش در شرق فرات و جنوب استان دیرالزور، به دست «نیروهای دموکراتیک سوریه» که عمدتا از «یگان‌های مدافع خلق کرد» تشکیل شده با پشتیبانی هوایی و توپخانه‌ای ائتلاف آمریکایی از دهم سپتامبر گذشته آغاز شده است. در میان «نیروهای دموکراتیک سوریه» نیروهایی از عرب، آشوری، ارمنی و ترکمان نیز حضور دارند.

منطقه تحت اشغال داعش در شرق دیرالزور حداکثر ۵۰ کیلومتر طول و پنج کیلومتر عرض دارد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار