رئیس جمهور:

دولت‌های به اصطلاح اسلامی علیه ما توطئه می‌کنند

«حسن روحانی» گفت: ایران اسلامی امروز در تحریم است و با ابرقدرتی چون آمریکا و صهیونیسم بین‌المللی در حال مبارزه است و در این بین برخی دولت‌های به اصطلاح اسلامی نیز علیه ما توطئه می‌کنند.
کد خبر: ۳۲۱۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۴ - 04December 2018

دولت‌های به اصطلاح اسلامی علیه ما توطئه می‌کنندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از سمنان، «حسن روحانی» رئیس جمهور در آیین بهره‌برداری از طرح‌های مختلف استان سمنان که به صورت ویدئو کنفرانس در تالار هلال احمر این استان برگزار شد، اظهار داشت: امروز ایران در تحریم است و با ابرقدرتی چون آمریکا و صهیونیسم بین‌المللی مبارزه می‌کند و برخی دولت‌های به اصطلاح اسلامی نیز علیه ما توطئه می‌کنند، ولی در این شرایط همه باید دست در دست هم دهیم تا بر مشکلات فائق آییم.

وی تصریح کرد: امروز در بخش اقتصادی واقعیت‌ها با آنچه بیان می‌شود کمی متفاوت است و در شرایطی که توطئه آمریکا را در آغاز سال جاری مشاهده کردیم، با این وضعیت در جلسه مهمی در حوزه اقتصاد تصمیم گرفته شد تا قیمت ارز تک‌نرخی شود.

روحانی ادامه داد: این تصمیم به اتفاق آرای اقتصاددانان و مسئولان اقتصادی کشور گرفته و گفته شد که اگر قیمت ارز را چهار هزار و 200 تومان اعلام کنیم، تمام نیازمندی‌های کشور از لحاظ واردات و سرمایه‌گذاری تأمین می‌شود، به شرط آنکه آنهایی که ارز می‌گیرند آن را دقیق و درست در زمینه مورد مصرف اعلام کنند.

وی بیان کرد: شرایط کشور اقتضا می‌کند تا ارز به‌صورت تک نرخی ارائه شود و این تصمیم گرفته شد و اگر همه مردم همراهی می‌کردند تا یک نرخ واحد در زمینه ارز گذاشته شود می‌توانستیم نیازمندی های کشور را تامین کنیم اما متاسفانه حین اجرا متوجه شدیم برخی از واردکنندگان و سرمایه‌گذاران از بانک مرکزی ارز می‌گیرند اما یک یا دو سوم آن را به بازار می برند می‌فروشند و به فساد دامن می‌زنند.

رئیس جمهوری تصریح کرد: برخی از واردکنندگان و سرمایه‌گذاران اصول اخلاقی و دینی را رعایت نمی کنند و در این زمینه با فضای مواجه شدیم که نیاز به تصمیم گیری های جدید داشت.

روحانی گفت: سرمایه در گردش برای تولید به اندازه کافی وجود ندارد و این سخن درست امروز از سوی برخی از فعالان اقتصادی مطرح می‌شود.

وی افزود: شرایط کشور را می‌دانیم اما راه حل آن کمک همه بانک های دولتی خصوصی خصولتی و نهادی است و دولت به تنهایی نمی تواند همه مشکلات را رفع کند.

رئیس جمهور ادامه داد: دشمنان ایران از اجرای برجام ناراحت و عصبانی بودند و عظمت و قدرت ایران را نتوانستند تحمل کنند و به همین خاطر شاهد خروج یک طرفه آمریکایی‌ها از برجام بودیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار