نقوی حسینی طی تذکری در صحن مجلس:

کمیسیون امنیت ملی در اصلاح CFT خلاف آیین‌نامه عمل کرده است

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: کمیسیون امنیت بر خلاف آنچه گفته شد متنی را جایگزین ماده (7) کرده در صورتی که تبصره قبلی لایحه مترقی‌تر از آن است.
کد خبر: ۳۲۱۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴ - 05December 2018

شعارهای انتخاباتی را کنار بگذاریم/ CFT همچون کاپیتولاسیون استبه گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، سیدحسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی  در ادامه جریان بررسی گزارش کمیسیون متبوعش در خصوص الحاق جمهوری اسلامی ایران به CFT، اظهار داشت: ما باید بر اساس منفعت ملی کشور تصمیم بگیریم؛ چرا که شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصحلت نظام، نظر خود را به روشنی درباره الحاق ایران به CFT داده‌اند؛ زیرا ایرادات آنها قطعا درست است.

این نماینده خانه ملت با توجه به این نکته که در شرایط حساس کنونی کشور، امروز زمان سر دادن شعارهای انتخاباتی نیست، افزود: در زمان تصویب لایحه کاپیتولاسیون هم مقامات دولتی چنین وعده هایی را می‌دادند که ما در خصوص برجام و امروز هم درباره CFT می‌شنویم؛ به عنوان مثال گفته می‌شد که اگر این لایحه تصویب شود آمریکا فلان کار را می کند و در زمان تصویب برجام هم چنین وعده هایی داده شد اما نتایج برجام چیزی غیر از وعده ها و شعارهای پوچ بود.

وی اضافه کرد: در متن لایحه CFT ماده (7) تبصره‌ای دارد که می‌گوید دولت بعد از خروج ایران از لیست سیاه FATF می‌تواند سند الحاق کنوانسیون نزد امین اسناد را تودیع نماید. شورای نگهبان نسبت به این تبصره و کلمه "لیست سیاه" ایراد گرفت و کمیسیون می‌بایست در اصلاح آن تأکید کند منظور کشورهای غیرهمکار است.

عضو کمیسیون امنیت ملی  مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون برخلاف آنچه گفته شد متنی را جایگزین ماده (7) کرده در صورتی که تبصره قبلی لایحه مترقی‌تر از آن است.

نقوی حسینی پیوستن به کنوانسیون‌های بین‌المللی را اقدامی خلاف موازین کشور خواند و گفت: اگر در برجام منفعت و خیری نصیب کشور شد، قطعا CFT هم همانگونه خواهد بود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار