دبیر اجرایی اجلاسیه بانوان کنگره ملی شهدای خراسان جنوبی:

اجلاسیه بانوان کنگره ملی شهدای خراسان جنوبی ۱۷ آذر برگزار می‌شود

«زهره روستا» با اشاره به این‌که اولین اجلاسیه بانوان خراسان جنوبی، ۱۷ آذرماه در بیرجند برگزار خواهد شد، گفت: در روز برگزاری اجلاسیه، پرچم حضرت زینب (س) و امام رضا (ع) را در این جلسه به‌عنوان تبرک قرار خواهیم داد.
کد خبر: ۳۲۲۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲ - 05December 2018

بیش از 10 عنوان کتاب در اجلاسیه بانوان خراسان جنوبی رونمایی می شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، «زهره روستا» دبیر اجرایی اجلاسیه بانوان کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی، امروز (چهارشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در بیرجند، اظهار داشت: اولین اجلاسیه بانوان خراسان جنوبی، ۱۷ آذرماه از ساعت ۹ صبح در حسینیه «جماران» بیرجند برگزار خواهد شد.

وی در مورد سخنرانان این اجلاسیه اعلام کرد: «مینو اصلانی» دبیر ملی اجلاسیه بانوان کشور و مسئول بسیج جامعه زنان و حجت‌الاسلام «میرباقری» مدرس حوزه و دانشگاه، سخنرانان این مراسم خواهند بود.

دبیر اجرایی اجلاسیه بانوان کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی، با اشاره به این‌که خراسان‌جنوبی دارای پنج بانوی شهیده است، عنوان کرد: این شهدا عبارتند از «لیلا حسنی» از «طبس»، «طوبی تاجریزی» از «بیرجند»، «خاتون مهدیان» از «قاین»، «معصومه محمودی سرتنگی» از «بیرجند» و «نسترن خسروی» که در عاشورای سال ۸۹ در مسجد «چابهار» به شهادت رسید.

روستا ادامه داد: «معصومه محمودی سرتنگی» تنها شهیده خراسان‌جنوبی در دفاع مقدس است که شاغل آموزش و پرورش بوده و در اولین روز جنگ، در مدرسه محل خدمت به مقام شهادت نائل آمدند.

وی بیان داشت: در عرصه فرهنگ‌سازی شهدا، برنامه‌های متنوعی در حوزه بانوان در سراسر خراسان جنوبی انجام شده است.

دبیر اجرایی اجلاسیه بانوان کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی اضافه کرد: کتاب «زن در نظر امامین جمهوری اسلامی» در استان به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی تالیف شده است و در پیاده‌روی اربعین امسال این کتاب را به زائران خارجی و به‌ویژه زائران پاکستانی اهدا کردیم.

وی درخصوص مطالب کتاب فوق گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نگاه منزوی و ابزارگرایانه به زن را رد کرده‌اند و نظر خاصی را نسبت به الگوی سوم داشته‌اند.

دبیر اجرایی اجلاسیه بانوان کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی با بیان این‌که طرح «شکوه ۲هزار آیه» از جمله طرح‌های اجرا شده توسط بانوان خراسان جنوبی بوده است، اعلام کرد: در قالب این طرح، حدود ۳ هزار ختم قرآن در سطح استان انجام شده و منطق دفاع مقدس پررنگ‌تر شد.

روستا اعلام کرد: سند سجلی برای پنج شهیده خراسان جنوبی توسط ثبت احوال استان تهیه شده است که در روز اجلاسیه بانوان خراسان‌جنوبی رونمایی خواهد شد.

وی اضافه کرد: از دیگر خدماتی که توسط بانوان استان طی سال گذشته صورت گرفت، خدمات رسانه‌ای مشاوره‌ای در محلات مختلف بود که بانوان ما در این راستا با حضور در محلات مختلف، به افراد نیازمند در این خصوص مشاوره رایگان داده‌اند.

دبیر اجرایی اجلاسیه بانوان کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی مطرح کرد: در سال گذشته به نیابت از شهدا، ۱۶ هزار اطعام در سطح استان انجام شده است و همچنین هفت مورد اهدای جهیزیه به نیابت از شهدا، اهدای لوازم‌التحریر، اردو‌های جهادی یک، سه و ۱۰ روزه، نذورات فرهنگی، اهدای ۷۱۷ سبد غذایی محرمانه و... از جمله برنامه‌های ستاد بانوان کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی بوده است.

وی افزود: همچنین تعداد ۴۵ نفر نیازمند به کربلا اعزام شده‌اند که مجری این برنامه فرهنگی بزرگ، شهرستان «طبس» بوده است.

دبیر اجرایی اجلاسیه بانوان کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی بیان داشت: در اجلاسیه پذیرای جمعی ۵ هزار نفری خواهیم بود که ۳۴ دستگاه اتوبوس از سراسر استان خراسان جنوبی کار جابه‌جایی و نقل و انتقال مهمانان را به این اجلاسیه را عهده‌دار هستند.

روستا با اشاره به این‌که در روز برگزاری اجلاسیه بانوان کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی، پرچم حضرت زینب (س) و امام رضا (ع) را در این جلسه به‌عنوان تبرک قرار خواهیم داد، خاطرنشان کرد: همچنین در این روز رونمایی بیش از ۱۰ کتاب در حوزه بانوان را خواهیم داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار