در بیانیه احزاب و تشکل‌های انقلابی مطرح شد؛

16 آذر؛ نماد حراست استقلال سیاسی کشور و تحقیر استعمار

احزاب و تشکل‌های انقلابی در بیانیه خود آورده‌اند، جنبش دانشجویی امروز نیز مثل 16 آذر سال 1332 در تداوم پویایی خود مظهر استقلال خواهی، استکبارستیزی و عدالت‌خواهی است.
کد خبر: ۳۲۲۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷ - 05December 2018

16 آذر؛ نماد حراست استقلال سیاسی کشور و تحقیر استعماربه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، احزاب، گروه‌ها و تشکل‌های انقلابی به مناسبت بزرگداشت 16 آذر و روز دانشجو بیانیه‌ای صادر کردند.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

خط مبارزه 65 ساله از 16 آذر 32 تا  16 آذر 97 یک پیام دارد و آن هم پیام ذلت ناپذیری ملتی بزرگ است. برخی امروز اگر ترامپ به ایران بیاید حاضرند دانشجویان را هم زیر پایش ذبح کنند. این میزان ارادت برخی به آمریکا یا از سر جهل تاریخ است یا از سر وادادگی. استفاده از دیپلماسی متناسب با عزت و جایگاه تاریخی مردم ایران، با هدف توسعه روابط با هم پیمانان باید بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.

 آذر 1332 در تحلیل تحولات تاریخ معاصر ایران از جایگاه ممتازی برخوردار است. بعد از وقایعی که کشور عزیزمان در دورۀ بعد از اشغال در جنگ جهانی دوم پشت سر گذاشت، با شکست نهضت ملی شدن صنعت نفت و کودتای آمریکایی-انگلیسی 28 مرداد، ایران عملاً به یکی از کشورهای وابسته و هم پیمان با امریکا در منطقه تبدیل شد. در واکنش به اضمحلال استقلال سیاسی و در حالی که رژیم شاه، سرخوش از شکست نهضت نفت، با دعوت از اربابان غربیش برای حضور در تهران، در صدد بودند تا وابستگی کامل اقتصادی و سیاسی کشور را با کنسرسیوم جدید نفتی، برقراری مجدد رابطه سیاسی با بریتانیا، محاکمه دکتر مصدق و سفر نیکسون، معاون رئیس جمهور آمریکا،جشن بگیرند، دانشجویان و دانشگاهیان با حرکت اعتراضی و انقلابی خود، با خیزش ضد استبدادی و ضداستکباری، جریان جدیدی را در کشور ایجاد؛ و با تقدیم خون پاک سه جوان مسلمانِ مبارز، سنگ بنای رفیع انزجار از طاغوت پهلوی، و استکبار استعمارگر را ، پی ریزی کردند.

بخش اول این بنیان مرصوص، با پیروزی انقلاب اسلامی شکوهمندمان به شجره طیبه ای تبدیل شد که استقلال، آزادی و پیشرفت جامعه ایرانی را به ارمغان آورد. در بخش دوم و در طول این 65 سال، آمریکا و متحدین غربی وارد مصاف بزرگ و همه جانبه ای با مردان و زنان، و کودکان و جوانان این سرزمین شده اند که با اتکا به آموزه صادق قرآنی مقاومت و پیوند بی نظیر با اصل مترقی امامت و ولایت فقیه، در تمام این رویارویی ها به پیروزی رسیده، و امپراطوی پرنخوت و شیطانی آمریکا را به سراشیبی سقوط کشانده است.

فَلَمّا رَأَی اللهُ صِدقَنا اَنزَلَ بِعَدُوِّنَا الکَبتَ وَ اَنزَلَ عَلَینا النَّصر

امروز به روشنی می توان یک خط مبارزه 65 ساله از 16 آذر 32 تا 16 آذر 97 ترسیم کرد. 16 آذر نمادی است از حراست استقلال سیاسی کشور، پرچمی بلند برای مبارزه با استبداد و نشانی برای تحقیر استعمار. دانشگاه و دانشگاهیان در طول ایام پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همچنان این پیشتازی را با اشغال سفارت امریکا، مرکز جاسوسی و برانداری نظام نوپای اسلامی، حضور گسترده در دفاع مقدس و فعالیت در حوزه های سازندگی کشور و تولید علم و فناوری حفظ کردند. برخی امروز اگر ترامپ به ایران بیاید حاضرند دانشجویان را هم بر پایشان ذبح کنند. این میزان ارادت برخی به آمریکا یا از سر جهل تاریخ است یا از سر وادادگی.

از وجوه اصلی واقعۀ 16 آذر و از ویژگیهای مهم جنبش دانشجویی، استقلال کشور و عدم وابستگی به قدرتهای بزرگ و سلطه‌گر است. این استقلال خواهی برآمده از تجربۀ تلخ ایرانیان از تجاوز و غارت بیگانگان به کشور عزیزمان نشأت گرفته است و جنبش دانشجویی با مبنا قرار دادن این تجارب تلخ تاریخی، که تا به امروز نیز به شکل تحریم‌های ظالمانه آمریکای جنایتکار ادامه پیدا کرده است، بر عدالت خواهی واستکبارستیزی تأکید داشته است. خون دانشمندان شهید دانشگاهی کشور از چمران تا کاظمی آشتیانی و شهریاری، حفظ پرچم مقاومت به رنگ سرخ در سردر دانشگاه های این کشور است. قدرت علمی و دفاعی برآمده از جهاد دانشگاهیان چنان شکوه و اقتداری را برای جامعه اسلامی ایران به دنبال داشته که مخالفین و دشمنان سرسخت نیزی راهی جز کرنش و تعظیم در برابر این موفقیت بزرگ ندارند.

سال 1397 هم در انتهای این دوره طولانی، نقطه عطفی در این پیکار 65 ساله است که شیطان بزرگ در حالی که نشانهای بارز افولش، خواب را از چشمان رهبران فکری آن ربوده است، با تجمیع همه امکانات، جنگ اقتصادی و جنگ رسانه‌ای و تکرار بدعهدی های همیشگی، و استفاده از تنبلی و سستی بریدگان، عافیت طلبان و برگشتگان از مسیر اهداف انقلاب اسلامی، در پی ضربه زدن به ملت ایران است. قدرت بالای دفاعی و منطقه ای جمهوری اسلامی، جرات حتی اندیشه به اعمال تجاوز و تعدی نظامی را از ذهن دشمنان خارج کرده است.

ملت با عظمت، و جوانان و دانشجویان عزیز بدانند هدف مهم استکبار از آتش افروزی های جنگ نرم اخیر، ناامیدسازی افکار عمومی جامعه ایرانی از کارآمدی انقلاب اسلامی در قدم اول، و انفعال و تعلل و سستی و رخوت جوانان دانشجوی انقلابی در دفاع تمام‌عیار از انقلاب اسلامی و دستاوردهای بی‌نظیر رویکردی و عملکردی آن است. برای مقابله با این اهداف خطرناک، راهبرد اساسی"خود باوری و اتکا به توانمندی های بی نظیر کشور"، چارچوبی برای اندیشه ورزی، تدبیرگری و چاره‌جویی جوانان در مسیر پیشرفت اسلامی ایرانی است.

ما،احزاب، گروه ها و تشکل های انقلابی، معتقدیم که امروز نیز جنبش دانشجویی در تداوم پویایی خود مظهر استقلال خواهی، استکبارستیزی و عدالتخواهی است. این روز را نقطۀ اتکایی برای جامعه دانشگاهی، و الهام بخش در حیات سیاسی و اجتماعی آن می دانیم، و اطمینان داریم دلسوزان دانشگاهی با ایمان راسخ، در پیشانی حمایت از انقلاب اسلامی وآرمان های بلند جامعه ایرانی خواهد ایستاد و اجازه خودنمایی به غرب، آمریکا، صهیونیست و ارتجاع منطقه در ناامیدسازی مردم ایران از مسیر عزتمند چهل ساله نخواهد داد.

از دستگاه های حاکمیتی و دولتی هم انتظار داریم با باور عمیق به بزرگی ملت ایران و بهره گیری از ظرفیتهاوقابلیتهای بی بدیل این کشور بزرگ و با میدان دادن به نخبگان و جوانان دانشگاهی برای ورود جهادگونه به عرصه حل مشکلات مردم، و استفاده از دیپلماسی متناسب با عزت و جایگاه تاریخی مردم ایران، با هدف توسعه روابط با هم پیمانان، بتوانند ماموریت اداره کشور را به نحو درستی پیش ببرند، و بدانند همه ما در صورت حرکت در این جهات، پشتیبان و حامی آنها خواهیم بود.

برپایه این خبر جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی،جبهه پایداری انقلاب اسلامی، جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، جبهه رهپویان انقلاب اسلامی، جبهه ایستادگی انقلاب اسلامی،‌ جامعه اسلامی مهندسین، حزب موتلفه اسلامی،‌ جمعیت عدالت و پیشرفت ایران اسلامی، حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی، جامعه اسلامی کارگران،‌ جامعه‌ اسلامی ورزشکاران،‌ جامعه اسلامی کارمندان، جامعه انجمن های اسلامی اصناف و بازاریان سراسر کشور،  جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی،  جامعه اسلامی فرهنگیان، جمعیت اسلامی فرهنگیان،‌  انجمن اسلامی پزشکان،‌  جامعه اسلامی دانشجویان،‌  جامعه پیروان راه زینب، جامعه فاطمیون، جامعه اسلامی ادوار نمایندگان مجلس شورای اسلامی، کانون اسلامی فارغ‌التحصیلان‌ شبه قاره هند،  جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی و جامعه جوانان متحد اسلامی احزاب امضاکننده این بیانیه هستند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار